ایمان به خداوند اولین ثمره میل به حقیقت‌جویی است
کد خبر: 3663923
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

ایمان به خداوند اولین ثمره میل به حقیقت‌جویی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان گفت: اولین نتیجه میل به حقیقت‌جویی ایمان به خداوند است و تمامی ادیان توحیدی نیز جهت ارشاد انسان‌ها تاکید می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباس صباحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: گفتمان دینی با موضوع «خانواده مطهر، دین و زندگی» به همت اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش لاهیجان در مرکز آموزشی دخترانه هجرت این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: کار تبلیغ دینی فرایندی اندیشمندانه است، یعنی مبلغ دینی باید ببیند برای چه مسئله‌ای دعوت شده و سپس تحقیق کند و با رجوع به منابع و تجربیات مباحثی را به مخاطب ارائه کند که نو و دارای ارزش دینی و اجتماعی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان تصریح کرد: زندگی انسانها با زندگی دیگر موجودات یک سری ویژگی‌های مشترک و یک سری هم تفاوت‌هایی دارد، انسان مثل سایر جانداران برای ادامه حیات نیازمند خواب و خوراک و خشم و دفاع و موارد دیگر است.

حجت‌الاسلام صباحی گفت: انسان دارای قدرت عقل و تشخیص است، انسان یک سری امیال معنوی دارد که در حیوانات دیگر مشاهده نمی‌شود، انسان میل به حقیقت‌شناسی دارد دوست دارد بهترین راه را برای رسیدن به حقیقت هستی بپیماید.

این کارشناس دینی خاطر نشان کرد: اولین نتیجه میل حقیقت‌جویی ایمان به خداوند است و تمامی ادیان توحیدی نیز جهت ارشاد انسان‌ها تاکید می‌کنند و در دین مبین اسلام نیز خداوند به وسیله قرآن مسلمانان را به راه درست زندگی کردن دعوت می‌کند، احترام به دیگران و احساس مسئولیت به دین و بر پا داشتن فرایض را برای همه لازم می‌داند.

وی عنوان کرد: مسلمان واقعی باید فرامین الهی را اجرا و سعی کند جامعه را در راستای اعتلای حیات بشری رهنمون کند و نه حیات حیوانی که امروز در غرب شاهدیم، در اسلام مرد و زن جهت تکمیل یکدیگر آفریده شده‌اند، ولی در غرب زن تنها به‌عنوان مانکن تبلیغاتی شناخته می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان در پایان تاکید کرد: قرآن زن را بر خلاف مکتب غرب یک انسان مسئول و یک باور مسلم معرفی کرده است و از آسیه، مریم و بانوان دیگر به نیکی یاد می برد، در رسالت دین اسلام برتری به نژاد و جنس و خون نیست، بلکه برتری به درجه ایمان و تقواست، یعنی معیار تشخیص درست زندگی کردن، این است که تا چه حد در رفتارخویش پرهیز از گناه داشته‌ایم.

 

 

 

captcha