آغاز سال تحصیلی مدارس حوزه علمیه استان همدان
کد خبر: 3635444
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

آغاز سال تحصیلی مدارس حوزه علمیه استان همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم مقام حوزه علمیه همدان از شروع سال تحصیلی 96-97، طلاب حوزه‌های علمیه استان خبر داد وگفت: حدود 200 طلبه در حوزه‌های استان تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین، علی اصغر زارعی، قائم مقام حوزه علمیه همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: سال تحصیلی 96-97، طلاب حوزه‌های علمیه استان آغاز شده است و حدود 200 طلبه در حوزه‌های استان تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.
وی با بیان اینکه دوره اختبار و تثبیت طلبه‌های پایه اول، تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت افزود: از میان 500 طلبه پذیرش شده در آزمون ورودی، مصاحبه و دوره‌های ویژه حوزه‌های علمیه در نهایت حدود 200 طلبه در حوزه‌های استان تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.
حجت‌الاسلام زارعی اضافه کرد: حوزه علمیه استان دارای 16 مدرسه است که از این میان دو مدرسه آیت الله آخوند(ره) همدان و امام حسن مجتبی(ع) شهر ملایر از مدارس سطح عالی به شمار می‌رود دو مدرسه علویون و امام رضا(ع) نیز جز مدارس سفیران هدایت هستند که به صورت 5 ساله به تربیت مبلغ می‌پردازند.
قائم مقام حوزه علمیه همدان ادامه داد: 14 مدرسه در استان به صورت بلند مدت در مقطع دیپلم به جذب طلبه می‌پردازد که می‌توان به مدارس علمیه شهرستان‌های ملایر، اسد آباد، بهار، تویسرکان، سامن، فامنین، قروه درجزین، مریانج، نهاوند و کبودرآهنگ اشاره کرد، دو مدرسه زنگنه و آیت الله دامغانی(ره) نیز در مقطع دیپلم پذیرش طلاب را بر عهده دارند
وی با اشاره به راه اندازی مدرسه قرآنی امام حسین(ع) عنوان کرد: این مدرسه تنها مدرسه حفظ قرآن کریم در استان به شمار می‌رود که مدارس این چنینی در کشور نیز انگشت شمار هستند و طلاب این مدرسه بعد از شش سال، حافظ کل قرآن می‌شوند.
حجت‌الاسلام زارعی یادآور شد: طلاب دو مدرسه امام حسین(ع) شهر همدان و علی ابن ابی طالب(ع) ملایر نیز به عنوان مدارس علمیه قرآنی استان در کنار گذراندن دروس حوزه به فعالیت‌های قرآنی نیز می‌پردازند قابل ذکر است که در این مدارس تنها طلاب نخبه می‌توانند به تحصیل بپردازند.
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در مدارس علمیه، بیشترین آمار پذیرش طلاب جدید الورود در مدارس رسول اکرم(ص) و علی ابن ابی طالب(ع) ملایر است.
وی افزود: از دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه استان می‌توان به راه اندازی درس خارج رسمی فقه و اصول، دریافت مجوز دوره‌های تخصصی تبلیغ تربیت راهنما، دریافت مجوز سطح سه تخصصی کلام در ملایر، برگزاری دوره مهدویت در دو دوره و دوره تخصصی تفسیر اشاره کرد.
captcha