با تمام توان از فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان حمایت خواهم کرد
کد خبر: 3600243
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

با تمام توان از فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان حمایت خواهم کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان باید نسبت به گذشته رونق گیرد، بنده با تمام قوا از فعالیت‌های قرآنی و ارزشمند فرهنگی در این ماه مبارک حمایت خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان که امروز، سه شنبه، 26 اردیبهشت‌ماه در بیت امام جمعه اراک برگزار شد گفت: تعلیم و تربیت اسلامی یکی از محورهای اساسی هر کشور است استان مرکزی باید در این عرصه پیشتاز باشد، لازمه آن، همکاری و تعامل هر چه بیشتر آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه استان است.
وی گفت: تعلیم و تربیت همچون نهالی است که نیاز به مراقبت و صبوری دارد تا در آینده همچون یک درخت استوار شود باید با استفاده از تمام ظرفیت در این راه کوشش و مجاهدت کرد تا این شجره طیبه به بار بنشیند.
امام جمعه اراک تصریح کرد: جوانان برای کشور ما همچون سرمایه و بزرگترین مهره‌های ستون فقرات نظام اسلامی هستند. مبانی و آینده نظام اسلامی بر عهده همین جوان‌هاست که باید برای تربیت و آموزش صحیح آنان نهایت تلاش را کرد.
آیت‌الله دری‌نجف آبادی با تأکید بر سلامت فرزندان گفت: اگر والدین سالم باشند مطمئنا فرزند سالمی تربیت خواهند کرد. منظور بنده از سالم بودن فقط سلامت جسمانی نیست، بلکه پدر و مادر باید به تربیت و شخصیت سالم فرزندان خود اهتمام ورزند.
 نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه ترویج اخلاق و تربیت نسل با اخلاق با تعلیمات کلاسیک اخلاقی محقق نمی‌شود گفت: بنده  نمی‌خواهم نقش کلاس‌های اخلاق را در جامعه کم رنگ بدانم بلکه تأکیدم بر این است که مردم از فردی که دارای اخلاق حسنه باشد بیشترین تاثیر را می‌گیرند. معلمان و مربیان در رواج اخلاق اسلامی در بین دانش‌آموزان نقش مهمی ایفا می‌کنند.
وی در ادامه بیان کرد: تعلیم و تربیت و اخلاق از مصالح مهم کشور است و همه دستگاه‌های کشور در تحقق این امر نقش دارند و هر دولتی که روی کار می‌آید باید آن را به عنوان یک ارزش حساب کند. ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ترویج اخلاق است و باید از تمام ظرفیت‌های این ماه بهره‌مند شد و کارهای قرآنی را قطع نکرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان باید نسبت به گذشته رونق گیرد، بنده با تمام قوا از فعالیت‌های قرآنی و ارزشمند فرهنگی در ماه مبارک رمضان حمایت خواهم کرد، برای بنده هیچ تفاوتی ندارد که فعالیت‌ها در مصلی اراک برگزار شود یا جایی دیگر،  اگر بر انجام فعالیت‌ها در این مکان تاکید دارم به دلیل این است که مصلی اراک نماد استان مرکزی و حتی نماد ملی است. بحث شخص نیست بحث نظام است، این مکان پایگاه و قرارگاه نظام است و همه آن را باید تقویت کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان کرد: هر چه تلاس برای برگزای مسابقات، گسترش معارف قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و... شود کم است، باید آموزش‌وپرورش، حوزه‌ها، نهادهای فرهنگی و... به این مسأله اهتمام ورزند.
captcha