بانوی محجبه اماراتی خلبان می‌شود
کد خبر: 3589164
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

بانوی محجبه اماراتی خلبان می‌شود

گروه بین‌الملل: بخیته المهیری 23 ساله، نخستین بانوی محجبه اماراتی است که خلبان می‌شود و هواپیماهای مسافربری را به پرواز در‌می‌آورد.

بانوی محجبه اماراتی خلبان می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی المدینه نیوز، بخیته المهیری 23 ساله، یکی از 4 بانوی خلبان فارغ‌التحصیل شده از دوره آموزشی خلبانی ویژه شهروندان اماراتی است.
وی درباره واکنش مردم هنگام دیدن بانوی محجبه و مسلمان خلبان گفت: من در طول سفرهایم با سه واکنش مواجه می‌شوم، نخستین واکنش به خاطر این است که من یک دختر هستم و یک هواپیمای بزرگ مسافربری را اداره می‌کنم دوم به این خاطر که محجبه و مسلمان هستم و سومین واکنش هم خوشحال‌شدن برخی از مردم به خاطر رسیدن یک دختر 23 ساله به این مرحله است.
بخیته المهیری تأکید کرد: مسئولیت من در قبال شغلم چه از نظر فنی و چه از نظر اجتماعی نسبت به سرنشینان هواپیما مسئولیت بزرگی است.
المهیری با اشاره به حرف‌هایی که از جاهای مختلف درباره حجاب می‌شنود، گفت: این امر مرا برای ثبت تصویری متفاوت از زنی مسلمان و خلبان در اذهان افکار عمومی بیشتر تشویق می‌کند.
المهیری تصریح کرد: با توجه به کارم روزانه با هزاران شخص مواجه می‌شوم و من تقریبا تنها خلبان مسلمان و محجبه‌ای هستم که مردم مرا می‌بینند، بنابراین واکنش‌ها و رفتارهایم باید سنجیده، با اعتماد به نفس و پسندیده باشد.
captcha