عامل موهن به حجاب در آمریکا محکوم شد
کد خبر: 3539170
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

عامل موهن به حجاب در آمریکا محکوم شد

گروه بین‌الملل: دادگاه فدرال آمریکا متهمی را به جرم استفاده از زور برای منع یک بانوی محجبه از اظهار آزادانه اعتقادات دینی‌اش، به یک سال حبس تعلیقی و دو ماه حبس خانگی محکوم کرد.

عامل موهن به حجاب در آمریکا محکوم شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «ایندپندنت»، «گیل پارکر پاین» 37 ساله از ایالت کارولینای شمالی دیروز سه‌شنبه، 27 مهرماه با صدور حکمی از سوی دادگاه به یک سال حبس تعلیقی، دو ماه حبس خانگی و همچنین پرداخت 815 پوند جریمه نقدی محکوم شد.
گیل، دسامبر سال 2015 در یکی از پروازهای داخلی آمریکا به سمت شهر نیومکزیکو دقایقی قبل از فرود هواپیما به سمت یک بانوی محجبه رفت و با گفتن این جمله که «روسری را بردار، اینجا آمریکاست» از او خواست روسری‌اش را بردارد اما وقتی با مخالفت این بانوی مسلمان مواجه شد؛ به زور روسری را از سرش کشید.
دیمون مارتینز، دادستان دادگستری آمریکا گفت: کسانی که با تهدید و ارعاب حقوق افراد را زیر پا می‌گذارند و اجازه اظهار عقاید دینی را از آن‌ها می‌گیرند، بدانند با مجازات قضایی مواجه خواهند شد.
این مرد در دادگاه به جرم خود اعتراف کرده و با عذرخواهی از بانوی محجبه گفت: از زمانیکه از یک مسجد بازدید کرده‌ام به خاطر این موضوع عذاب وجدان دارم.
captcha