اجرای 10 هزار برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در فارس/ 12 كتاب رونمایی می‌شود
کد خبر: 3530773
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
ابراهيمی خبر داد:

اجرای 10 هزار برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در فارس/ 12 كتاب رونمایی می‌شود

گروه اجتماعی: دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس از اجرای 10 هزار ویژه‌برنامه این ایام در فارس خبر داد و گفت: یكی از این برنامه‌ها رونمایی از 12 كتاب دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، ‌سردار خداداد ابراهیمی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 27 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز هفته دفاع مقدس به تبیین بخش‌هایی از منویات مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس و نقش مردم استان فارس و یگان‌های آن در این دوران پرداخت.
وی با تأكید بر اینكه نباید نقش مردم در دفاع مقدس دچار فراموشی و یا تحریف و انحراف شود، گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سال جاری از چهارشنبه، 31 شهریور آغاز و تا چهارشنبه، 7 مهرماه ادامه دارد.

«ما آماده‌ایم»؛ شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال

ابراهیمی با بیان اینكه امسال با عنایت فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما آماده‌ایم» اجرا می‌شود، گفت: هدف كلی اجرای برنامه‌های امسال حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ، ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی است.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس، از اجرای 10 هزار برنامه ویژه ایام هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: رئیس ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس در استان فارس، استاندار و دبیر این ستاد، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
وی با تصریح اینكه مسئولیت رژه امسال نیروهای مسلح در فارس به عهده ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این برنامه به‌عنوان نخستین برنامه هفته دفاع مقدس در ساعت 8 صبح روز چهارشنبه، 31 شهریورماه روبه‌روی پادگان زرهی شیراز برگزار خواهد شد.

امسال رژه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش خواهد بود

ابراهیمی ادامه داد: همچنین مسئولیت صبحگاه مشترك نیروهای مسلح كه در روز 5 مهرماه در خصوص سالروز شكست حصر آبادن و تجلیل از فرماندهان و رزمندگان آن عملیات برگزار می‌شود، به عهده ارتش خواهد بود.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، مسئولیت برگزاری مراسم هفتم مهرماه، سالروز شهادت شهیدان فكوری، فلاحی، نامجوی، كلاهدوز و جهان‌آرا با موضوع نكوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس به عهده نیروی انتظامی دانست و گفت: در نخستین جمعه ایام هفته دفاع مقدس ورزش همگانی پیاده‌روی با حضور خانواده‌های نیروهای مسلح و به مسئولیت اداره ورزش و بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حضور 100 نفر از اساتید دروس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس
وی اظهار كرد: در ایام بازگشایی دانشگاه و مدارس یكصد نفر از اساتید دروس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس در خصوص دفاع مقدس سخنرانی و خاطره‌گویی خواهند داشت و همچنین كلیه فرماندهان سپاه و ارتش و نیروی انتظامی قبل از خطبه نماز جمعه هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف استان فارس سخنرانی خواهند كرد.
ابراهیمی بیان كرد: علاوه بر این‌ها تمام یگان‌های نیروهای مسلح در سطح استان در روز سرباز، اول مهرماه دومین روز ایام هفته دفاع مقدس با اجرای برنامه‌های مناسب از سربازان تقدیر به عمل می‌آورند و سازمان‌های جهاد كشاورزی ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی متناسب با هفته دفاع مقدس و تجلیل از فرماندهان ایثارگران و جهادگران رزمنده با همكاری بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی از خانواده‌های شهدا و جانبازان تقدیر و تجلیل به عمل خواهند آورد.

اجرای تئاتر شهید دوران در ایام هفته دفاع مقدس
این یادگار دوران دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های متنوع ویژه كودكان و نوجوان به همراه مسابقات فرهنگی به‌همت كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: به‌منظور گرامیداشت یاد سرلشكر شهید عباس دوران تئاتر ویژه آن شهید در ایام هفته دفاع مقدس در تالار ارشاد واقع در كوی زهرا برگزار خواهد شد.
اجرای نمایش خیابان توسط بسیج هنرمندان، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای استان فارس در روز پنج‌شنبه، اول مهرماه با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، پاسخ‌گویی به شبهات پیرامون دفاع مقدس از زبان فرماندهان عالی دفاع مقدس، تبیین بصیرت‌افزایی، بیداری اسلامی، دشمن‌شناسی و استكبارستیزی، تبیین نقش روحانیت و مساجد در دفاع مقدس، ایجاد نمایشگاه‌های دفاع مقدس در باغ جنت، میانرود و پارك آزادی و همچنین خاطره‌گویی فرماندهان دفاع مقدس در 1400 كانون مسجد در استان از دیگر برنامه‌هایی بود كه ابراهیمی از آن‌ها یاد كرد.

اشاره به عناوین كتاب‌های كه رونمایی خواهند شد
وی همچنین از رونمایی از 12 كتاب دفاع مقدس در این ایام در شیراز خبر داد و گفت: كتاب‌های «از خسرو شیرین» تألیف مجید ایزدی، «تك فریب» نوشته مجید ایزدی، «پشت آن ستون‌های دود» تألیف ذبیح‌الله یزدان‌پرست،‌«خنده‌های عمل نكرده» نوشته عبدالرضا قیصری، «ستاره دنباله‌دار» تألیف مریم شیدا، «راویان كوچك و عروج» نوشته ساجده تقی‌زاده، «اصحاب آفتاب» نوشته عبدالرضا كوهمال، «آبادی سرداران» نوشته فرمانی، «كارنامه سی‌سال داستان‌نویسی پایداری استان فارس» تألیف زهرا اكبری، «زخم واژه‌های مكرر» تألیف فاطمه فاضلی، «آبی همچون خلیج فارس» تألیف میثم محمدی و «شیربازی دراز» تألیف میثم محمدی در روز چهارشنبه، 31 شهریور ساعت 15 در تالار آزادی شیراز رونمایی خواهند شد.

روزشمار هفته دفاع مقدس
ابراهیمی با بیان اینكه به روزشمار ایام هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: روز چهارشنبه، 31 شهریورماه به نام «اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح» نام‌گذاری شده است كه در  آن رژه و اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری‌های صنعت علمی و دفاعی كشور، تأثیر و نقش آن در حفظ كیان جمهوری اسلامی در سایه ولایت‌مداری تبیین خواهد شد.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: روز پنج‌شنبه، اول مهرماه به نام «شهیدان، ایثارگران، سربازان و فخرآفرینان» نام‌گذاری شده است كه در این روز برنامه‌هایی نظیر تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس و مدافعین حرم و خانواده‌های آنان، غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و دفاع از حرم، تقدیر و پاسداشت سربازان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه روز جمعه، دوم مهرماه به نام «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت» نامیده شده است، گفت: حضور پرشور در نماز جمعه، صیانت از حریم خانواده با ترویج سبك زندگی دینی و توجه به سلامت روحی و جسمی با ورزش همگانی از جمله برنامه‌های این روز است.
ابراهیمی اظهار كرد: شنبه، 3 مهرماه نیز به نام «دانش‌پژوهان، نخبگان، هنرمندان» نامگذاری شده است و در آن به مباحثی نظیر پرداختن به نقش جوانان در عرصه‌های دانش‌پژوهی و فناوری، روز بازگشایی مدارس، مراكز دانشگاهی و حوزوی، توجه به هنر و هنرمندان دفاع مقدس كشور و روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس پرداخته خواهد شد.
این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینكه روز یكشنبه، 4 مهرماه به نام «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی» نامگذاری شده است، گفت: پرداختن به نقش و تأثیر اقتصاد مقاومتی با نگاه به پشتیبانی مردمی و اصناف در كم اثر نمود تحریم‌ها و تهدیدات دشمن، همچنین توجه به پدافند غیرعامل از جمله مواردی است كه در این روز بدان توجه می‌شود.

تبیین نقش وحدت ملی و ادیان و مذاهب در دفاع مقدس
وی بیان كرد: روز دوشنبه، 5 مهرماه هم روز «پیشكسوتان، رزمندگان، عزت‌مداران» نامگذاری شده است و در آن به تبیین حماسه عملیات ثامن‌الائمه(ع) و بزرگداشت سالروز شكست حصر آبادان و تكریم از رزمندگان، جهادگران و پیشكسوتان دفاع مقدس پرداخته خواهد شد و در روز سه‌شنبه، 6 مهر كه به نام «بصیرت‌افزایی، بیداری اسلامی، دشمن‌شناسی، استكبارستیزی» نامگذاری شده است هم به تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی و ادیان و مذاهب، بصیرت، دشمن‌شناسی و استكبارستیزی به عنوان الگوی نهضت‌های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن و مبارزه با استكبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل و ایادی آن‌ها خواهیم پرداخت.
ابراهیمی گفت: آخرین روز هفته دفاع مقدس چهارشنبه، 7 مهرماه است كه به نام «فرماندهان، مسئولان، حماسه‌آفرینان، ولایت‌مداران» نامگذاری شده است و در آن سالروز شهادت فكوری، فلاحی، نامجوی، كلاهدوز، جهان‌آرا و نكوداشت فرماندهان شهید می‌پردازیم.

یادمان شهید دوران در میدان الله شیراز نصب می‌شود
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه استان فارس دارای دو شهید ملی است، گفت: شهید آیت‌الله دستغیب و شهید عباس دوران دو شهید ملی استان فارس هستند كه باید به معرفی شخصیت اینان به خوبی پرداخته شود لذا برای آشنایی بیشتر نسل جوان و همچنین تكریم از مقام شامخ شهید دوران با موافقت شورای اسلامی شهر شیراز، یادمانی از این شهید بزرگوار در میدان‌ الله شیراز نصب خواهد شد و همچنین مزار این شهید نیز بازسازی می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها ما با موافقت خانواده شهید مدافع حرم عبدالله اسكندری كه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسید و هم‌اكنون مفقود الجسد هستند، نیز یادمانی برای ایشان در گلزار شهدا ایجاد خواهد شد.
ابراهیمی همچنین توجه به ارزش‌های دفاع مقدس را مورد تأكید قرار داد و گفت: یكی از مواردی كه در جنگ به آن بسیار توجه شد بحث اقتصاد مقاومتی بود لذا امسال با همكاری صدا و سیما برنامه‌ای جهت تبیین موارد اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس در ایام هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

تخصیص 2 میلیارد تومان جهت احداث پارك موزه دفاع مقدس
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ادامه با اشاره به احداث پارك موزه دفاع مقدس در شیراز گفت: پارك ولیعصر شیراز تبدیل به پاك موزه دفاع مقدس خواهد شد كه در آن آثار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نظیر مین‌های دریایی، قایق‌های تندرو و غیره را به نمایش خواهیم گذاشت ضمن اینكه شهرداری شیراز 2 میلیارد تومان را برای احداث این پارك موزه اختصاص داده است.
وی با بیان اینكه زحمات رزمندگان نیروی دریایی سپاه مغفول مانده است، گفت: امسال چندین درگیری در آب‌های خلیج فارس به وجود آمد اما بحمد الهی با اقتداری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی آن‌ها ما پیروز شدیم به طوری كه امروز آمریكایی‌ها التماس می‌كنند تا با نیروی دریایی ما به تفاهم برسند اما جمهوری اسلامی قبول نكرد و گفته است كه آبرومندانه از خلیج فارس بروید.
captcha