کارگاه جامعه سالم و عقلانی از منظر قرآن کریم برگزار شد
کد خبر: 3508199
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
به همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛

کارگاه جامعه سالم و عقلانی از منظر قرآن کریم برگزار شد

گروه دانشگاه: در ششمین شب برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، کارگاه جامعه سالم و عقلانی از منظر قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در ششمین شب برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، کارگاه جامعه سالم و عقلانی از منظر قرآن کریم به همت دانشگاه فنی و حرفه‌‎ای برگزار شد.

محمدرضا جلیلی، مدرس این کارگاه، با اشاره به اینکه خداوند انسان را موجودی اجتماعی خلق کرده است، گفت: گرایش به جمع بودن در فطرت انسان وجود دارد؛ جامعه سالم از اهداف انبیا الهی است و مولفه‌های جامعه سالم از منظر قرآن کریم حقیقت جویی، عدالت‌خواهی، قانون‌گرایی و عقل‌محوری است.

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین و پایدارترین عوامل جامعه سالم، رشد در پرتو خانواده سالم است، به بیماری‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: همانگونه که فرد دارای حیات، بیماری و مرگ است، جامعه نیز اینگونه است و از ویژگی‌های جامعه بیمار می‌توان به جهل، فقر، ظلم، جنگ، خشونت، تفرقه و ... اشاره کرد و قرآن برای سالم‌سازی اجتماع و مبارزه با بحران‌های اجتماعی، دعوت به علم، عقل، تفکر، تعدیل ثروت، رعایت عدالت و ... می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: در تفکر اسلامی و قرآنی، اصالت هم از آن فرد و هم اجتماع است؛ به این معنا که فرد در جامعه احساس مسئولیت می کند و جامعه نیز در برابر احساس وظیفه می کند.در تفکر قرآنی کشتن فرد و فساد اجتماعی به مثابه کشتن جامعه است و حیات بخشیدن به فرد حیات بخشیدن به جامعه داست.

captcha