حضور 1700 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر گیلانی
کد خبر: 3502775
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
داوطلب خبر داد:

حضور 1700 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر گیلانی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه در گیلان یک هزار و 700 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر حضور دارند، عنوان کرد: استان گیلان یکی از سه استان برتر در سطح کشور در زمینه فعالیت‌ها و پژوهش‌های قرآنی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان روز گذشته،‌ 10 خرداد در مراسم تجلیل از بانوان نخبه و برتر قرآنی شاهد و ایثارگر استان گیلان، با بیان اینکه قرآن کتابی آسمانی و درس زندگی برای همه ما است،‌اظهار کرد: در مسیر زندگی با تاسی از قرآن باید تلاش نماییم سربازان خوبی برای کلام‌الله باشیم.

وی ادامه داد: اگر به معرفت‌شناسی قرآن نگاه كنيم، هم در بعد نظری و هم در بعد عملی، الهام‌بخش انسان می‌شود. بسياری از كسانی كه با علم دينی مخالفت می‌كنند، قبول دارند كه علم دينی در بعد اخلاقی می‌تواند راهنما باشد و از قرآن الهام بگيرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: چون قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین‌کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

طاهرنژاد با اشاره به اینکه نزدیکی به قرآن آثار بسیار زیادی در زندگی دارد،‌ گفت: توسعه و تعالی قرآن موجب افزایش برکت زندگی می‌شود و باید توفیق داشته باشیم در همه حال قرآن را در کنار خود داشته باشیم، زیرا در بنیاد شهید برای شهدای راه قرآن کار می‌کنیم و آنان کسانی بودند که برای حفظ فرهنگ قرآنی جان خود را ایثار کردند.

محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثاگران استان گیلان نیز در این مراسم، با بیان اینکه در گیلان یک هزار و 700 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر حضور دارند، عنوان کرد: استان گیلان یکی از سه استان برتر در سطح کشور در زمینه فعالیت‌ها و پژوهش‌های قرآنی می‌باشد.

وی در ادامه زندگی قرآنی را بر اساس رعایت مقررات و عدالت و احسان و صفا و صمیمیت دانست و گفت: مردمی که این گونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش خواهند بود و سعادت ابدی و جاودانه را در آغوش می‌گیرند.

داوطلب خاطرنشان کرد: برای ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی ویژه‌ای برنامه‌ریزی شده است و در سال گذشته نیز بیش از 63 هزار ختم قرآن به نیت شهدا با همکاری مساجد، تکایا، خادمان و خانواده‌های معظم شهدا انجام پذیرفت.

captcha