جانبازان سند بزرگ صبر، مقاومت و عزت ملت بزرگ ایران هستند
کد خبر: 3365688
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
رئیس جمهور:

جانبازان سند بزرگ صبر، مقاومت و عزت ملت بزرگ ایران هستند

گروه سیاسی: دکتر روحانی با بیان اینکه اجر ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگران نزد خدای متعال بسیار بالا است، گفت: شما به دنیا اعلام کردید که ملت ایران ملتی صبور، مقاوم و شجاع است که هرگز تسلیم نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز، دوشنبه، 30 شهریورماه، در آستانه هفته دفاع مقدس، در دومین کنگره ملی تجلیل از جانبازان 70 درصد تحت عنوان «اسطوره‌های ماندگار» ‌گفت: اگر امروز می‌توانیم در برابر دنیا با صدای بلند و با قدرت در جهت حفظ حقوق‌مان گفت‌وگو کنیم به‌خاطر 8 سال ایستادگی ایثارگران و جانبازان در دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین ضمن تسلیت ایام شهادت امام باقر(ع) و بیان سجایای اخلاقی آن امام همام، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان را نیز استادان بزرگ جامعه در مسیر ایثار، صبر و فداکاری خواند و اظهار کرد: هر زمان که با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دیدار می‌کنیم، از آنان روحیه، معنویت و درس ایستادگی و مقاومت می‌گیریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اجر ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگران نزد خدای متعال بسیار بالا است، گفت: نیت شما در حرکت برای حفظ عزت و ناموس این مردم بسیار بالاتر از این است که بخواهیم با معیارهای دنیایی آن را مقایسه کنیم؛ نیت یاری دین خدا، حفظ اسلام و حراست از شرف و عزت مردم اجری بی‌پایان دارد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه ارزشمندی نیت ایثارگران و جانبازان در حفظ کیان اسلامی، عزت و شرف ملت ایران، یأس دشمنان از تضعیف اسلام و ذلت کفار و متجاوزین است، اظهار کرد: شما به دنیا اعلام کردید که ملت ایران ملتی صبور، مقاوم و شجاع است که هرگز از حق خود نمی‌گذرد و تسلیم نخواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایثارگری‌ها و فداکاری‌های ایثارگران و جانبازان در دوران انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس اجازه نداد تا امام راحل تنها بماند و اسلام دچار غربت شود، خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر حفظ ارزش‌ها و اهداف دفاع مقدس تلاش کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با یادآوری رهنمودها و فرامین امام راحل در بسیج مردم برای دفاع مقدس از کشور ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نه تنها یک کشور بلکه دنیا در برابر ملت ایران حضور داشت و شما جانبازان نه فقط در برابر یک کشور بلکه در برابر توطئه‌ای جهانی ایستادید.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به تحمل سال‌ها دشواری و رنج فراوان از سوی ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های آنان گفت: راهی که جانبازان و خانواده آنان برگزیدند صد در صد پیروز است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز دنیا ملت ایران را به عنوان ملتی مقاوم می‌شناسد چرا که ایستادگی و مقاومت ایثارگران در دوران دفاع مقدس موجب شد تا هر روز در این کشور شاهد عزت‌ و افتخاری به مراتب ارزشمند‌تر از گذشته باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران با وجود ثروت و قدرت زیاد نمی‌توانند عزت ملت ایران را خدشه‌دار کنند، تصریح کرد: امید به قدرت بی‌پایان الهی و حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان امتیازی است که ملت ایران از آن بهره‌مند هستند و می‌توانند با استفاده از آن در برابر هر قدرتی ایستادگی کنند.

رئیس‌جمهور افزود: خدماتی که دولت به جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا ارائه می‌دهد در برابر کار بزرگی که ایثارگران و جانبازان به انجام رسانده‌اند بسیار ناچیز است و تنها این اقدامات انجام و ادای وظیفه و دین است.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران به وجود جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا در  افتخار می‌کند و ما این حضور را مایه برکت برای کشور و ملت می‌دانیم، گفت: جانبازان شهیدان زنده و به قول رهبر معظم انقلاب تابلوی تمام‌نمای ایثار و ایستادگی در میان جامعه و سند بزرگ ایستادگی، صبر، مقاومت و عزت ملت ایران هستند.

رئیس‌جمهور، انسجام، وحدت و یکپارچگی را رمز موفقیت ملت ایران برشمرد و اظهار کرد:‌ افتخار ما این است که بتوانیم خدمتگزار کوچکی برای ملت، جانبازان وایثارگران باشیم و امیدواریم عزتی که جانبازان وایثارگران در 8 سال دفاع مقدس برای کشور به ارمغان آورند روز به روز گسترده‌تر شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز با وجود جنایت‌ها و اقدامات غیرانسانی دشمنان در منطقه، ایران عزیز در سایه اقتدار مردم و رهبری معظم، در امنیت کامل به سر می‌برد، گفت: ثبات و امنیت امروز کشور فتح و پیروزی است که خداوند در سایه ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگران به ما عنایت کرده است.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان این مراسم با جانبازان حاضر در مراسم دیدار و با آنان در فضایی صمیمی به گفت‌وگو پرداخت و با اهدای لوح تقدیر از آنان تجلیل کرد.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،  گزارشی از اقدامات انجام گرفته در جهت رسیدگی به جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا ارائه کرد.

captcha