یادواره «پیام‌آوران شهادت» در شهرکرد برگزار می‏‌شود
کد خبر: 2852721
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

یادواره «پیام‌آوران شهادت» در شهرکرد برگزار می‏‌شود

گروه اجتماعی: دبیر ستاد یادواره شهدای مخابرات و بی‌سیم‌چی چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین یادواره شهدای مخابرات و بی‎سیم‌چی دوران دفاع مقدس استان با عنوان «پیام‌آوران شهادت» همزمان با آخرین روز بهمن ماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

سرهنگ عبدالرضا نادری، دبیر ستاد یادواره شهدای مخابرات و بی‌سیم‌چی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، افزود: ارتباطات اولین رکن در جنگ به شمار می‌رود و شهدای مخابرات از بهترین رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بودند.

وی اظهارکرد: رزمندگانی که به عنوان نیروی مخابرات و بی‌سیم‌چی بکارگیری می‎شدند، علاوه بر ویژگی‌های بارز معنوی و اعتقادی، رازدار خوبی نیز بودند و در غیاب فرماندهان در عملیات‌های مختلف و لحظات سخت، نقش فرماندهی را نیز ایفا می‌کردند.

به گفته وی، به پاس گرامیداشت یاد و خاطره 87 شهید مخابرات و بی‌سیم‎چی استان چهارمحال و بختیاری، نخستین یادواره این عزیزان همزمان با 30 بهمن ماه ، ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی رفاهی لاله شهرکرد برگزار می‌شود.

دبیر ستاد یادواره شهدای مخابرات و بی‎سیم‎چی استان گفت: ‌دکتر علی اصغر زارعی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخنران این مراسم معنوی است.

وی همچنین ‌از برپایی نمایشگاهی از تجهیزات مخابراتی و غنیمتی دوران دفاع مقدس در حاشیه این یادواره خبر داد و افزود: رونمایی از کتاب معرفی شهدای مخابرات و بی سیم چی استان با عنوان «امواج ایثار» از دیگر برنامه‏های نخستین یادواره شهدای مخابرات و بی سیم چی چهارمحال و بختیاری به شمار می‎رود.

نادری خاطرنشان کرد: آمار شهدای مخابرات و بی‎سیم‎چی در ابتدای فراخوان یادواره که یکسال پیش انجام شد، 20 نفر بود و اکنون 87 شهید این عرصه شناسایی شده‎اند.

وی از همکاری صمیمانه صدا و سیمای استان، شرکت مخابرات و اداره کل پست استان، بنیاد شهید و امور ایثاگران استان  و فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با ستاد یادواره شهدای مخابرات و بی سیم چی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در این مراسم از تمبر یادبود شهدای مخابرات و بی سیم چی استان نیز رونمایی می‎شود.

captcha