ساختمان موسسه قرآنی خاتم‌الانبيا(ص) شهرستان بهار افتتاح شد
کد خبر: 2567419
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

ساختمان موسسه قرآنی خاتم‌الانبيا(ص) شهرستان بهار افتتاح شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: ساختمان بنياد قرآن و موسسه قرآنی ـ مردمی خاتم‌الانبيا(ص) شهرستان بهار شنبه، 5 مردادماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه همدان، حميدرضا قاسمی جمشيد، مدير موسسه قرآنی خاتم‌الانبيا(ص) شهرستان بهار شنبه، 5 مردادماه در مراسم افتتاح ساختمان بنياد قرآن و موسسه قرآنی ـ مردمی خاتم‌الانبيا(ص) شهرستان بهار گفت: زمين اين پروژه 270 متر مربع و با زير‌بنای 600 متر مربع در 3 طبقه با 240 ميليون تومان اعتبار احداث شده است كه از اين مبلغ 60 ميليون تومان اعتبارات دولتی و بقيه كمك خيرين است.
وی افزود: اين موسسه از سال 85 فعاليت خود را آغاز كرده و تاكنون 360 كلاس تشكيل شده و 7 هزار نفر گواهينامه در رشته‌های گوناگون دريافت كرده‌اند و 50 مربی خواهر و 30 مربی برادر در اين مركز فعال است.
جواد صديق، مدير بنياد قرآن مجيد استان همدان نيز در اين مراسم گفت: گرچه همه هستی مخلوق خداوند و متنعم از نعمت‌های او در سراسر عمر خود هستند، اما با اين وجود خداوند در روزهای خاصی از سال، ميهمانی ويژه‌ای به بندگان خود تدارك ديده است كه اين ايام ويژه در روزهای سرشار از خير و بركت رمضان قرار گرفته‌اند و عظمت ماه رمضان به سبب شب‌های قدر آن و عظمت شب‌های قدر نيز به حرمت نزول قرآن در آن شب‌ها است.
مدير بنياد قرآن مجيد استان همدان تصريح كرد: تاكنون در استان همدان و در رشته‌های مختلف قرآن 30 هزار نفر در بنياد قرآن دوره ديده‌اند و مجمع حافظان و قاريان در استان تشكيل شده است.
در ادامه حجت‌الاسلام علی‌اصغر زارعی، مدير حوزه علميه آيت‌الله بهاری نيز گفت‌: جايگاه ويژه رمضان به سبب نزول قرآن كريم در اين ماه است و شايسته است مومنان از اين ريسمان برای مغفرت گناهان خود و سير در مسير سعادت گام بردارند.
وی اضافه كرد‌: ماه رمضان ماه خداى عزوجل است و آن ماهى است كه خداوند كارهاى نيك را در آن دو چندان و بدی‌ها را در آن محو می‌سازد، اين ماه، ماه بركت، بازگشت، توبه، آمرزش و ماه آزادى از آتش دوزخ و كامياب شدن به بهشت است، و بايد در اين ماه از هر حرامى خوددارى كنيم و تلاوت قرآن را زياد داشته باشیم چرا كه قرآن شفاعت‌گر مؤمنين در روز قيامت است.
captcha