تجليل كميسيون آموزش مجلس از خانواده شهدای هسته‌ای
کد خبر: 2354025
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶

تجليل كميسيون آموزش مجلس از خانواده شهدای هسته‌ای

گروه سياسی: اعضای كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در ديدار با خانواده شهدای هسته‌ای با اعلام وفاداری به آرمان كل شهدا٬ امام (ره)٬ مقام معظم رهبری و خانواده شهدا تأكيد كردند اعضای اين كميسيون با تمام وجود و توان در خدمت خانواده شهدا در عرصه علم خواهند بود.

به‌ گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خانه ملت٬ بعدازظهر روز گذشته، يكشنبه 4 تيرماه اعضای كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی در حركتی نو و نمادين در اولين روز رسمی كاری خود از خانواده‌های شهدا در عرصه هسته‌ای، از جمله شهيد مسعودعلی‌محمدی٬ شهيد مصطفی احمدی روشن٬ شهيد داريوش رضايی‌نژاد و شهيدمجيد شهرياری ديدار كردند.
در اين ديدار نمايندگانی همچون محمدمهدی زاهدی، رئيس كميسيون٬ جواد هروی، نايب رئيس اول٬ زارعی نايب رئيس دوم٬ سيدمحمود نبويان٬ عطا‌الله سلطانی‌صبور٬ ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی٬ سيدمحمدباقر عبادی٬ عليرضا سليمی و قاسم جعفری دبيران كميسيون٬ جبار كوچكی‌نژاد‌ ارم ساداتی و رضا صابری حضور داشتند.
محمدمهدی زاهدی به‌همراه اعضای كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در ديدار با خانواده شهيد علی‌محمدی هدف اصلی اين ديدار را اعلام وفاداری به آرمان كل شهدا٬ امام (ره)٬ مقام معظم رهبری و خانواده شهدا بيان كرد و گفت: اعضای اين كميسيون با تمام وجود و توان در خدمت خانواده شهدا در عرصه علم خواهند بود.
نماينده مردم تهران٬ ری٬ شميرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ با بيان اينكه هم‌اكنون موضوع فناوری صلح‌آميز هسته‌ای به يكی از مسائل مهم و اساسی كشور تبديل شده٬ افزود: به‌طور حتم مجلس حامی شكوفايی اين فناوری است٬ از اين‌رو هر اقدامی را برای توسعه اين فناوری در بعد قانونی انجام می‌دهد.
وی با تأكيد بر اين كه راه و خدمات شهيدان در عرصه هسته‌ای هيچ‌گاه فراموش نمی‌شود٬ ياد‌آور شد: تمام مسئولان بايد پيرو راه شهدا باشند.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس٬ با بيان اينكه كشور بايد در تمام زمينه‌ها به خودكفايی برسد٬ تصريح كرد: به‌طور حتم شكوفايی در علوم نو و توسعه در تحقيقات٬ افزايش قدرت ديپلماسی كشور را به‌دنبال دارد.
در اين ديدار همسر شهيد علی‌محمدی٬ با تشكر از اقدام و حركت كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس٬ گفت: همه بايد پيرو راه شهيدان باشيم٬ در طول دوران انقلاب زحمات٬ خدمات و خون‌های بسياری برای توسعه و آبادنی كشور ريخته شده٬ از اين‌رو نبايد بگذاريم كه اين خون‌ها هدر رود.
وی با تأكيد بر اينكه شهيد علی‌محمدی در بحث آموزش بسيار تأكيد می‌كرد٬ افزود: متأسفانه امروزه اگر در كشور با كمبود اعتبار روبه‌رو شويم از بودجه‌هايی مانند تحقيقات و آموزش كم می‌كنيم.
در دومين ديدار سيدمحمدباقر عبادی در جمع اعضای كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و خانواده شهيد احمدی روشن٬ با تأكيد بر پيروی از آرمان شهدا و انقلاب٬ گفت: در همين مكان بايد از اقدامات سربازان امام زمان در دستگيری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای تشكر كرد.
همچنين محمدمهدی زاهدی در اين ديدار با ابراز تأسف به‌علت ترور ناجوانمردانه شهيد احمدی روشن٬ افزود: به‌طور حتم از دست دادن چنين جوانی با ميزان بالايی از درك و علم مايه تأسف است٬ اما خوشحاليم كه از ايشان نام نيكی در تاريخ به جای می‌ماند.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس٬ با بيان اينكه توسعه و شكوفايی در بحث فناوری صلح‌آميز هسته‌ای موجب تقويت پايه‌های نظام می‌شود٬ ياد‌آور شد: پيشرفت در اين مباحث حتی از قدرت موشكی هم بالاتر است.
پدر شهيد احمدی‌روشن در اين ديدار با بيان اينكه شهدای هسته‌ای به‌ويژه اين شهيد بزرگوار برگردن انرژی هسته‌ای كشور حق دارند٬ افزود: اين شهيد با تلاش جهادگونه و خستگی‌ناپذير نقش اساسی در توليد و تجهيزات قطعات نيروگاه هسته‌ای داشت.
وی ادامه داد: به‌طور حتم اگر چيزی غير از شهادت فرزندم را از من دور می‌كرد و اين دلجويی مردم و مسئولان نبود اين ثلمه و آسيب قابل تحمل نبود.
در ديدار سوم عليرضا سليمی در جمع اعضای كميسيون آموزش و تحقيقات و خانواده شهيد رضايی‌نژاد با بيان اين كه هدف از ديدار الهام و بهره‌گيری اعصای كميسيون برای چهار سال خدمت در آينده است٬ گفت: علی‌رغم اقدامات و برنامه‌‌های كشورهای متخاصم مجلس می‌خواهد اين مسير پر عزت را با تمام توان ادامه دهد.
نماينده مردم محلات و دليجان در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: مجلس در صورتی می‌تواند كه به آرمان‌های شهدا عمل كند كه روحيه انقلابی و مهاجرت داشته باشد.
در اين ديدار برادر شهيد رضايی‌نژاد٬ با تأكيد بر اين كه ديدار مسئولان از خانواده شهدا مايه دلگرمی است٬ به گوشه‌ای از خصايص و ويژگی‌های اين شهيد بزرگوار مانند تعبد و تخصص در تمام حوزه‌ها اشاره كرد.
وی خواستار افزايش حمايت و مراقبت از دانشمندان هسته‌ای شد و گفت: به‌طور حتم مردم و شهدا چشم به اقدامات شما مسئولان دارند.
همچنين در چهارمين ديدار٬ علی‌اصغر زارعی در جمع اعضای كميسيون و خانواده شهيد شهرياری٬ با تأكيد بر پيروی از راه شهدا به‌ويژه شهدای هسته‌ای٬ گفت: شهيد شهرياری از دوران جنگ اقدامات و تأثيرگذاری خوبی داشته است.
نماينده مردم تهران٬ ری٬ شميرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: هم‌اكنون برخی از اقدامات شهيد شهرياری تا حد لازم بيان شده٬ اما به‌‌طور حتم ۱۰ تا ۱۵ سال آينده اين زحمات به بار می‌نشيند.
وی با بيان اينكه شهيد شهرياری از نظر بينش فكری٬ سياسی و دينی سرآمد بود٬ ياد‌آور شد: به‌طور حتم چيزی غير از شهادت نمی‌توانست دسترنج ايشان باشد.
در اين ديدار همسر شهيد شهرياری٬ با تشكر از اقدامات كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس٬ گفت: اين شهيد بزرگوار در سطح بالايی از علوم و فناوری جديد بود٬ به‌طوری كه می‌توان ايشان را عالم جامع شرايط نام برد.
وی با بيان اين كه شهيد شهرياری مانند يك معلم در تمام زندگی به من كمك می‌كرد٬ گفت: الان می‌توانم بگويم كه تمام خصوصيات ايشان نگاه به خدا بر می‌گشت.
اين همسر شهيد٬ با اعلام اين كه هم‌اكنون جنگ نرم و سخت جای خود را به جنگ دانش داده است٬ يادآور شد: ما بايد بجنگيم و هزينه بدهيم تا درخت انقلاب و كشور بر پا شود.
وی با اشاره به وظيفه سنگين كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در توسعه علوم و تحقيقات٬ تصريح كرد: اين كميسيون با وضع قوانين علمی می‌تواند به راه‌كار مناسبی برای اجرای سياست‌ها در كشور برسد.
captcha