نهادينه‌شدن ارزش‌های دينی و بومی در قالب يك برنامه پنج‌ساله امكان‌پذير نيست
کد خبر: 2056580
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
جايگاه قرآن در برنامه پنجم توسعه/83

نهادينه‌شدن ارزش‌های دينی و بومی در قالب يك برنامه پنج‌ساله امكان‌پذير نيست

گروه سياسی: منتخب مردم تهران در مجلس تأكيد دارد، كار فرهنگی تأثيرگذار به ويژه در حوزه دينی در قالب يك برنامه پنج‌ساله انجام نمی‌گيرد، ولی آنچه انتظار می‌رود، اين است كه حداقل در برنامه پنجم شروع خوبی داشته باشيم.

علی‌اصغر زارعی، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بيان اينكه در سياست‌های كلی برنامه پنجم چارچوب‌های خوبی در بخش فرهنگ و به ويژه فعاليت‌های قرآنی مشخص شده، گفت: در اين ارتباط چشم‌انداز خوبی در برنامه پنجم وجود دارد.
وی افزود: آنچه مهم است، برنامه‌های عملياتی برای تحقق اين سياست‌های كلی است كه اين مسئله هم منوط به تدوين آن در دولت و تصويب هيئت‌ وزيران است.
اين نماينده مجلس هشتم تأكيد كرد: اگر اين اقدام از سوی دولت انجام گيرد و در مجلس هم در قالب بودجه‌های سنواتی حمايت‌های خوبی از سوی نمايندگان از هرنوع اقدام فرهنگی در كشور انجام گيرد، يقيناً تحولات خوبی را در اين عرصه، به ويژه نهادينه‌كردن ارزش‌های دينی و بومی در كشور، شاهد خواهيم بود.
زارعی اضافه كرد: كار فرهنگی تأثيرگذار به ويژه در حوزه دينی با يك پنج‌سال و در قالب يك برنامه انجام نمی‌گيرد، ولی آنچه كه انتظار می‌رود و از اهميت بالايی برخوردار است، اين است كه حداقل در برنامه پنجم شروع خوبی داشته باشيم.
منتخب مردم تهران در مجلس در بخش ديگری از اين گفت‌وگو در پاسخ به برخی انتقادها نسبت به آرمانی‌بودن اهداف ترسيمی در بخش فرهنگ برنامه پنجم، آرمانی‌بودن را عيب ندانست و تأكيد كرد: من هم معتقدم كه كه اين اهداف آرمانی هستند، ولی مهم اين است كه اين آرمان‌ها به برنامه‌های عملياتی تبديل شود و اگر نتوانستيم به طور كامل در برنامه پنجم به آن‌ها دست يابيم، همين مقدار كه خوب شروع كنيم و درصد قابل توجهی از آن را پيش ببريم، خود يك موفقيت است.
زارعی با تأكيد بر اينكه برنامه پنجم، علی‌الخصوص فصل فرهنگی آن، در راستای سند چشم‌انداز بيست‌ساله نظام تدوين و تصويب شده، اظهار كرد: در سند چشم‌انداز بر مبانی فرهنگی و دينی تأكيد‌های زيادی شده است.
وی ادامه داد: در اين سند مجموع مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سياسی و بين‌المللی با هم ديده شد، ولی چون در برنامه به صورت مجزا ديده شده، شايد آن انسجامی را كه بعضاً در ذهن عده‌ای وجود دارد، نداشته باشد؛ لذا انتقاد می‌كنند كه در راستای سند چشم‌انداز نيست، در حالی كه اين ارزيابی درست نيست.
captcha