انس با قرآن زمینه‌ساز دست‌یابی انسان به کشف حقایق معنوی می‌شود
کد خبر: 1431987
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

انس با قرآن زمینه‌ساز دست‌یابی انسان به کشف حقایق معنوی می‌شود

گروه اندیشه: مدرس دانشگاه پیام‌ نور ارومیه گفت: انس بیشتر انسان با مفاهیم و مضامین کلام‌وحی زمینه را برای دست‌ یافتن فرد به کشف حقایق معنوی و الهی فراهم می‌سازد.

سید‌عزیز ولیلو، مدرس دانشگاه پیام‌ نور ارومیه در گفت‌و‌گو با خبر‌گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: افرادی که خود را با قرآن مأنوس می‌کنند و از ائمه اطهار(ع) در زندگی فردی و اجتماعی خویش الگو‌گیری می‌کنند در زندگی خود موفق می‌شوند و رنگ و بوی خدایی به زندگی خود می‌بخشند.

وی ادامه داد: مدارس و سازمان‌های دولتی که متولیان امر فرهنگ هستند در الگوگیری‌های افراد و تعیین روش زندگی افراد نقش مؤثری دارند و بیشترین تأثیر‌پذیری را بر جوانان و نوجوانان دارند.

ولیلو افزود: طرز بیان و نوع گفتار رسانه‌ها بیشترین تأثیر را بر روی شنوندگان می‌گذارد بنابراین نحوه گفتار پیام‌های لازمه باید با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی و رده‌های سنی مخاطبان پیام  هدف‌دار باشد.

وی گفت: باید از سخنران‌ها و کارشناسان که بر اساس روحیات جوانان و نیاز‌های روز جامعه سخن می‌گویند استفاده شود که تأثیرپذیری و جذابیت رسانه‌های ملی را افزایش دهد که در این صورت گرایش به سایر رسانه‌های غربی کاهش می‌یابد و از تهاجمات فرهنگی کاسته می‌شود.

وی با اشاره به نقش روحانیان، گفت: می‌توان از روحانیان که در بیشتر مساجد حضور دارند و تأثیرات فراوانی بر روی جوانان و نوجوانان می‌گذارند استفاده کرد تا آموزه‌های اسلامی را به شکل صحیح در جامعه رواج دهیم.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: روح کودکان مانند  لوح ساده و سفیدی هستند که از بزرگتر‌ها الگو می‌گیرند و رفتار آنان را برای خود سرمشق قرار می‌دهند و والدین باید الگوهایی خوب برای فرزندان خود باشند.

captcha