زنان بهترین راویان تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس هستند
کد خبر: 1410498
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

زنان بهترین راویان تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس هستند

گروه اجتماعی: کارشناس واحد خواهران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه زنان، بهترین راویان تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس هستند، گفت: زنان ایثارگر استان در انجمن خاطره‌گویی آیه های ایثار، خاطرات خود را بازگو می‌کنند.

سمیه اقدامی، کارشناس واحد خواهران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه شانزدهمین همایش خاطره‌گویی آیه‌های ایثار روز گذشته، سوم خردادماه، با مشارکت تربیت‌معلم بنت‌الهدی صدر رشت در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار شد، گفت: علی اصحابی، تکاور نیروی دریای ارتش به عنوان یکی از مقاومین 34 روزه فتح خرمشهر راوی این همایش بود.

وی افزود: این همایش با خاطره گویی زهرا جعفری فتاح پور، از زنان رزمنده استان که امدادگر بیمارستان طالقانی آبادان و خواهر دو شهید که در عملیات فتح خرمشهر به شهادت رسیدند و همچنین مادر شهید سید عارف موسوی همراه بود.

جمع‌آوری خاطرات زنان رزمنده و ایثارگر
کارشناس واحد خواهران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش تجلیل از حماسه‌آفرینان خانواده شهدای فتح خرمشهر بود، تصریح کرد: جمع‌آوری خاطرات زنان رزمنده و ایثارگر در دوران هشت سال دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش آیه‌های ایثار است.

اقدامی با اشاره به اینکه متأسفانه پس از گذشت چند سال از پایان جنگ تحمیلی، آنگونه که باید و شاید از نقش زنان ایثارگر در بخش روایتگری و حضور پررنگشان در پشتیبانی از جنگ و خلق حماسه‌های ماندگار سخنی به میان نیامده است، ادامه داد: زنان، بهترین راویان تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس هستند که در انجمن خاطره‌گویی آیه‌های ایثار، خاطرات خود را بازگو می‌کنند.

وی همایش آیه‌های ایثار را فرصت مناسبی برای معرفی زنان ایثارگر استان دانست و بیان کرد: زنان نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند و تنها حضور مردان در جبهه های جنگ عامل شکست دشمن در دوران دفاع مقدس نبوده است.
کارشناس واحد خواهران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر اینکه باید به نقش زنان رزمنده گیلانی در دوران دفاع مقدس بیش از پیش توجه شود، یادآور شد: برگزاری همایش آیه‌های ایثار فرصت مناسبی برای جمع‌آوری و ثبت خاطرات زنان رزمنده و ایثارگر استان است.

captcha