دوازدهين همايش انجمن زنان ايثارگر گيلان برگزار شد
کد خبر: 1251620
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳

دوازدهين همايش انجمن زنان ايثارگر گيلان برگزار شد

دوازدهمين همايش انجمن زنان ايثارگر بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گيلان تحت عنوان «آيه‏های ايثار» در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گيلان با همكاری بسيج جامعه زنان استان برگزار شد.


گروه اجتماعی: دوازدهمين همايش انجمن زنان ايثارگر بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گيلان تحت عنوان «آيه‏های ايثار» در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گيلان با همكاری بسيج جامعه زنان استان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بين‏المللی قرآن(ايكنا) شعبه گيلان، سميه اقدامی، يكی فعالان انجمن زنان ايثارگر بنياد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گيلان روز گذشته، 10 تيرماه در دوازدهمين همايش انجمن زنان ايثارگر بنياد حفظ آثار كه در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گيلان برگزار شد، با بر شمردن نقش زنان ايثارگر استان، اظهار كرد: پس از گذشت چند سال از جنگ تحميلی آن گونه كه بايد و شايد از نقش زنان ايثارگر در بخش روايت گری و حضور پررنگشان در پشتيبانی از جنگ و خلق حماسه‏های ماندگار سخنی به ميان نيامده است كه در اين راستا انجمن ايثارگر استان تلاش می‏كنند؛ ضمن تحقق آرمان‏های شهدا از نقش زنان رزمنده و مادران و همسران شهداء در دهه 60 با ثبت و نشر خاطرات برای نسل حاضر و آينده انقلاب اسلامی گامی اساسی بردارد.


در ادامه اين همايش هاجر ابراهيم‏زاده، يكی از زنان ايثارگر استان گيلان از دوران 4 ماه و نيم رزمندگی خود به عنوان امدادگر، از گروه 8 نفره رودسر در شهرهای اهواز، دزفول و آبادان از شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خاطراتی را بيان كرد؛ اگر حضور زنان در بخش امدادگری و پرستاری و پشتيبانی از جنگ نبود، ما نمی توانستيم شاهد خلق و حضور پررنگ مردان در صحنه‏های مختلف نبرد با دشمنان قسم‏خوره انقلاب باشيم.


ابراهيم‏زاده با توجه به گذشت سالهای متمادی از جنگ تحميلی، آن روزها را به عنوان طلايی‏ترين روزها نام برد و تصريح كرد: وظيفه ديروز زنان جنگ اين بود كه به عنوان امدادگر و پشتيبانی كننده در صحنه حاضر باشند و امروز وظيفه آن است كه در عرصه فرهنگی وارد شوند و ناديده‏های جنگ را برای نسل حاضر و آينده روايتگری و ثبت و ضبط كنند.


در بخش پايانی مراسم صفورا شريعتی، از امدادگران هشت‏سال دفاع مقدس گيلان و همسر سردار شهيد باقر ميراحمدی از شهرستان رودسر با بيان خاطرات از دوران امدادگری و زندگی مشترك و سه روزه خود با سردار شهيد ميراحمدی خاطراتی را بيان كرد.


وی با توجه به حضور منافقان در كردستان و توطئه‏های‏شان بر عليه نظام مقدس اسلامی از خيانت‏های ضد انقلاب و رشادت‏های رزمندگان و شهدای والامقام خاطراتی را عنوان كرد.


شريعتی همچنين از اقدامات و فعاليت‏های بی‏امان سردار شهيد ميراحمدی در قبل و بعد از پيروزی انقلاب و فعاليت‏های اين شهيد بزرگوار در كنار سرداران شهيدی چون حاج احمد متوسليان، عباس كريمی و چراخچی برای جمع حاضر روايتگری كرد.


به گزارش ايكنا، در پايان اين مراسم كه تحت عنوان «آيه‏های ايثار» برگزار شد، به تعدادی از حاضران در مراسم به قيد قرعه هدايای فرهنگی اهدا شد و از راويان برنامه نيز تقدير به عمل آمد.

captcha