کنگره بین‌المللی علی‌بن محمد باقر(ع) برگزیدگانش را معرفی می‌کند
کد خبر: 4212645
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲

کنگره بین‌المللی علی‌بن محمد باقر(ع) برگزیدگانش را معرفی می‌کند

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از برنامه‌های دهه کرامت را برگزاری اختتامیه کنگره بین‌المللی حضرت علی‌بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریهبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در نشست هماهنگی ستاد دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، از برگزاری دو ویژه برنامه در دهه کرامت خبر داد و گفت: نخستین برنامه، اختتامیه کنگره بین‌المللی حضرت علی‌‌بن محمد باقر(ع) است که در مشهد اردهال برگزار می‌شود.

وی در خصوص برنامه دوم نیز گفت: اختتامیه جشنواره قرآنی کشور در استادیوم شهید شیرودی و با حضور چند هزار نفر از قاریان کل کشور برگزار خواهد شد.

موسوی متقی یادآور شد: حرم مطهر بیش از 8 هزار امامزاده در سراسر کشور همواره مامن و ملجا ارادتمندان اهل بیت (ع) بوده است که مردم ایران این عزیزان را با آغوش باز پذیرفتند و در اقصی نقاط کشور پراکنده شده است.

نماینده سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در ستاد دهه کرامت ادامه داد: در ایام دهه کرامت برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده است که مهم‌ترین برنامه‌ها مراسم تجلیل و تکریم امامزادگان است که در این راستا 31 برنامه استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیراز و استان فارس بیشترین تعداد حرم مطهر امامزادگان را در خود جای داده است، افزود: حرم مطهر بسیاری از امامزادگان در استان فارس پراکنده شده است و این استان همواره در تجلیل از امامزادگان پیش رو بوده است.

موسوی متقی همچنین از برگزاری مراسم ویژه در بقاع متبرکه منتسب به بانوان در روز میلاد حضرت معصومه (س) خبر داد و ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های دهه کرامت موجب معرفت‌زایی بیشتر عموم مردم شود و به قطب فرهنگی مدنظر مقام معظم رهبری نائل شویم.

انتهای پیام
captcha