تخریب مساجد هويت اسلامی را تهدید می‌کند
کد خبر: 4211521
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
امیر جماعت اسلامی در هند:

تخریب مساجد هويت اسلامی را تهدید می‌کند

امیر جماعت اسلامی در هند در سخنانی تأکید کرد اقداماتی که برای تخریب مساجد در این کشور صورت می‌گیرد، تهدیدکننده هویت اسلامی آن است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه صوت پاکستان، سید سادات الله الحسینی، امیر جماعت اسلامی در هند گفت که عملیات تخریب مساجد، مدارس و سایر اماکن اسلامی نوید خوبی ندارد و هویت اسلامی در هند را تهدید می‌کند.

به گزارش سرویس رسانه‌ای کشمیر، سید سادات الله حسینی، رهبر جماعت هند، هنگام سخنرانی در راهپیمایی عظیم «مقاومت در برابر هندوتوا» که در ایالت کرالا برگزار شد، گفت: کارزار تخریب در بخش‌های مختلف دهلی نو و سایر ایالت‌ها نه تنها هویت اسلامی را تهدید می‌کند، بلکه بافت سکولار هند را به خطر می‌اندازد.

الحسینی بر ضرورت مقاومت قاطع در برابر فرقه‌گرایی، نفرت و نژادپرستی تأکید کرد.

وی همچنین به وجود روند آزاردهنده نفرت‌پراکنی و تفرقه بین جوامع اشاره کرده و با استناد به اظهارات مورخ بریتانیایی آرنولد توینبی که «تمدن‌ها با خودکشی می‌میرند، نه با قتل» تأکید کرد که نفرت‌پراکنی به اولویت در برابر توسعه و پیشرفت تبدیل شده است.

الحسینی همچنین توجهات را به کاهش اعتماد به نهادها و دستکاری در سیستم قضایی برای اجرایی کردن برنامه‌های فرقه‌ای جلب کرده و اجرای گزینشی قانون و عادی سازی فزاینده برای طرح سخنان نفرت‌انگیز از سوی رهبران سیاسی را محکوم کرد.

وی همچنین نسبت به تخریب مساجد از جمله مسجد 600 ساله اخوانجی در منطقه مهرائولی در دهلی جنوبی ابراز نگرانی کرد.

امیر جماعت اسلامی هند نسبت به مسیر خطرناک سیاست فرقه‌ای هشدار داد که نه تنها مسلمانان را تهدید می‌کند، بلکه یکپارچگی قوه قضائیه و حاکمیت قانون را نیز تضعیف می‌کند.

الحسینی بر اهمیت پایداری در برابر ناملایمات و لزوم به دست آوردن دل‌ها و ذهن‌ها از طریق خدمت، عشق و گفت‌وگو تأکید کرده و توانمندسازی آموزشی، اقتصادی و مقاومت در برابر ظلم و حفظ آزادی مذهبی را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha