انتشار کتاب «الفبای علم سیاست و اقتصاد» در لرستان
کد خبر: 4211444
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴

انتشار کتاب «الفبای علم سیاست و اقتصاد» در لرستان

کتاب «الفبای علم سیاست و اقتصاد» تألیف هدایت بهرام‌وند از سوی انتشارات جهاددانشگاهی واحد لرستان منتشر شد.

انتشار کتاب «الفبای علم سیاست و اقتصاد» در لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، کتاب «الفبای علم سیاست و اقتصاد» تألیف هدایت بهرام‌وند از سوی انتشارات جهاددانشگاهی لرستان در 372 صفحه به صورت چاپ سیاه و سفید در قطع وزیری آماده و با قیمت ۳۵۰ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

کتاب حاضر مفاهیم و اصول اساسی در زمینه سیاست و اقتصاد را در قالب یک المان به محققان و پژوهشگران ارائه می‌دهد. این المان‌ها، از الف تا ی، به زبانی ساده و قابل ‌درک ارائه شده‌اند تا بتوان به‌ سادگی با آنها آشنا شد.

در بخشی از این کتاب که هدف اصلی آن، ایجاد اطلاعاتی اولیه و ساختاری درباره مباحث سیاست و اقتصاد است می‎خوانیم: «از دیدگاه پژوهشگران و نظریه‌پردازان سیاسی، سیاست و اقتصاد دو حوزه مجزا اما مرتبط هستند و هیچ تحول اقتصادی به تنهایی از دغدغه‌های سیاسی مسائل نیست. به این معنا که سیاست و اقتصاد دو علمی هستند که بر یکدیگر تأثیرگذارند. 

قدرت اقتصادی همراه با قابلیت‌های سیاسی رشد می‎کند به طوری که قدرت اقتصادی در یک کشور تأثیرگذاری بسیاری بر قدرت سیاسی آن دارد. همچنین، اقتصاد و فرایندهای اقتصادی نمی‎توانند بدون در نظر گرفتن معادلات سیاسی به طور پایدار ادامه یابند.

سیاست‌های دولت‌ها نیز تأثیر زیادی بر اقتصاد کشورها دارند از جمله سیاست‌های مالی و ارزی، جنگ‌ها و درگیری‎های سیاسی، تحریم‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی برای درک بهتر مسائل جهانی و اتخادذ تصمیمات آگاهانه‌تر، مطالعه رابطه بین سیاست و اقتصاد ضروری است.

خبرنگار: مهناز عالی نژادیان

انتهای پیام
captcha