تجهیزات دفاعی رژیم صهیونیستی سست‌تر از «خانه عنکبوت» است
کد خبر: 4210750
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
فرمانده نیروی زمینی ارتش:

تجهیزات دفاعی رژیم صهیونیستی سست‌تر از «خانه عنکبوت» است

امیر سرتیپ حیدری در نشست خبری روز ارتش با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی هم‌افزا و مکمل توانستند به مطالبه مردم پاسخ جانانه دهند و ثابت کنند تجهیزات دفاعی و نظامی رژیم صهیونیستی، علی‌رغم گزافه‌گویی رسانه‌ها، سست‌تر از خانه عنکبوت است.

نشست خبری روز ارتش

به گزارش خبرنگار ایکنا، امیرسرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز، سه‌شنبه 28 فروردین در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد با گرامیداشت این روز و تبریک پیروزی غرورآفرین و قاطع کشورمان در عملیات وعده صادق خدمت رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگوار، گفت: نیروهای مسلح به حق پاسخ قاطعانه‌ای به خواسته‌های ملت دادند.  
 
امیرسرتیپ حیدری اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی هم‌افزا و مکمل توانستند به مطالبه مردم پاسخ جانانه دهند و ثابت کنند تجهیزات دفاعی و نظامی رژیم صهیونیستی، علی‌رغم گزافه‌گویی رسانه‌ها، سست‌تر از خانه عنکبوت است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره اهمیت روز ۲۹ فروردین گفت: معتقدم روز ارتش روزی خجسته و برجسته تولد اسلامی و انقلابی است. اعتقاد دارم نباید این استنباط را داشته باشیم که ارتش امروز با ارتش گذشته قابل مقایسه است. با انقراض آن نظام طاغوتی و ظالم بر تمامیت ارضی این کشور، آن ارتش نیز از بین رفت و ارتش ایران مانند تمام ارگان‌های دیگر منبعث از انقلاب اسلامی و متولد این انقلاب به رهبری امام عظیم الشأن است که اقتدار و سربلندی ما امروز و فردا و در آینده مرهون ایشان است. 
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: ارتش و نیروی زمینی ما الهی است چون منبعث از این انقلاب است‌. در چنین روزی در سال ۱۳۵۸ که هنوز نهضت انقلاب ما نوپا بود، امام راحل با بصیرت الهی و حرکت انقلابی، ارتش جمهوری اسلامی را تأیید و تأسیس کردند.
 
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در چنین روزی فرمودند ارتش و ارتشیان از پادگان‌ها حرکت کنند و به نبرد با سردمداران و نیروهای مسلح آن زمان برخیزند و ارتشیان نیز با موفقیت تمام از عهده این کار بر آمدند و پیروز شدند. 
 
امیرسرتیپ حیدری اضافه کرد: ارتش ولایی یک اعتقاد، باور و یقین است و این از ۲۹ فروردین 1358 به منصه ظهور رسید. ۲۹ فروردین ۵۸ اولین لبیک ارتش به امامش بود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی اولین لبیک به امام امت را برای تثبیت پیروزی انقلاب اسلامی گفت. هنوز این جریانات منافقانه اوایل انقلاب تمام نشده بود که ۸ سال جنگ تحمیلی رخ داد که ارتش و نیروی زمینی درگیر جنگ ناخواسته‌ای شدند که از ۴۳ کشور به طرق مختلف به صدام ملعون کمک کردند. علاوه بر آن تمام قدرت‌های بزرگ کشور، شرق و غرب آن زمان، محکم پشت صدام قرار گرفتند بلکه مسیر انقلاب را تغییر دهند اما نتوانستد. 
 
وی بیان کرد: ارتش با تمام قوا در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستاد. ارتش نه تنها در سال اول جنگ بلکه در ماه‌های اول جنگ، دشمن بعثی را شکست داد. 
 
امیرسرتیپ حیدری بیان کرد: معنای پیروزی این است که با سلسله اقدامات محکم و کوبنده‌ محاسبات دشمن را به غلط بیندازیم و دشمن نتواند به اهداف از پیش تعیین شده برسد. در آن زمان صدام می‌خواست یک ماهه تهران  را فتح کند اما همین ارتش سفا‌ک صدام، ۴۳ روز پشت دیوارهای خرمشهر بود و هیچ وقت نتوانست، مکان‌هایی را که تصرف می‌کند نگه دارد و آنها را وسعت بدهد. این یعنی جبهه مقاومت پیروز شده است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در شش ماه نخست جنگ تحمیلی، طعم تلخ شکست به دشمن چشاند. شاید تاریخ به این وضوح گواه نباشد اما این دومین لبیک ارتش به امام راحل بود. 
 
امیر سرتیپ حیدری اضافه کرد: در ادامه با سپاه و بسیج در کنار هم دست به دست هم دادیم و توانستیم با یک لشکر الهی با همدلی و وحدت، پیروزی را برای مردم به ارمغان بیاوریم. عملیات منظم و دشمن‌شکن ثامن‌الائمه (ع) در دومین سال جنگ توسط نیروی زمینی ارتش رقم خورد که این سومین لبیک نیروی زمینی به فرمان امام راحل بود. همچنین در پایان جنگ، ارتش و نیروی زمینی مرزها و زمین‌های الوده به مین را رها نکردند. نیروی زمینی مأموریت پاکسازی از دامنه خلیج فارس، مرزهای ایران، ترکیه و عراق و مرزهای آذربایجان غربی، در وسعت ۱۳۰۰ کیلومتر را برعهده داشت تا ساکنان شهرها و روستا به محل خود بازگردند.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز شاهد پاک شدن شهرها و روستاهای مرزی کشور از آلودگی مین‌ها به برکت ارتش هستیم. در این اثنا شرارت‌‌های منافقین را از ۷۵ تا ۸۴ داشتیم که نیروی زمینی ارتش، چراغ خاموش و بی‌صدا با منافقین در مرزها درگیر بود تا توانست طومار زندگی منافقین را با نبرد جانانه در هم بپیچد و امنیت پایدار را برای جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورد.
 
وی افزود: اگر تکیه بر توانمندی‌های داخلی نبود، این افتخارات نمی‌توانست پایدار بماند. در کنار این کارها باید به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروهای مسلح باید در تولید تسلیحات به خودکفایی برسند، عمل می‌کردیم‌ و نیروی زمینی در کنار مسئولیت‌هایش به این مهم واقف بود.
 
امیرسرتیپ حیدری بیان کرد: در نزاجا ۲۳ رسته دفاعی است که چرخه عظیم دفاع کشور را به وجود می‌آورند و انواع تجهیزات را باید داشته باشد تا موجب افتخار و غرور کشور شده و یک ارتش سربلند و افتخارآفرین داشته باشیم. 
 
وی بیان کرد: در این ۲۳ رسته دفاعی به مرز خودکفایی رسیده‌ایم. حتی در راستای طرح لبیک نیز امروز تسلیحاتی به نیروی زمینی وارد شده یا تولید و بازتولید کرده‌ایم که با اتکا به توان داخلی و همراهی وزارت دفاع و سایر دستگاه‌ها است. این تسلیحات دارای ویژگی‌های دقیق‌زنی، نقطه‌زنی، هوشمندی، قابلیت هم‌افزایی و شبکه شدن هستند. همچنین نیروی زمینی تولیدکننده و طراح انواع پهپاد‌های جستجوگر اطلاعاتی کوچک تا پهپادهای بزرگ و راهبردی و موشک‌های تاکتیکی با همراهی وزارت دفاع است.
 
فرمانده نیروی زمین ارتش ادامه داد: انواع تجهیزات سیگنالی، راداری، تسلیحات ضد زره و تسلیحات هوشمند در این ۲۳ رسته در نیروی زمینی با کمک وزارت دفاع تهیه، تولید و به خدمت گرفته شده است. با افتخار باید گفت ارتش و نیروی زمینی در موضوع پرداختن به استعدادهای داخلی و خودکفایی، لبیک دیگری به رهبری گفته است.  
 
امیرسرتیپ حیدری بیان کرد: همچنین نیروی زمینی در کنار فراجا و نیروی زمینی سپاه از مرزهای سواحل رودخانه ارس تا غرب و جنوب غرب و شمال غرب و جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور و در تمام مرزها را پوشش می‌دهد و این نتیجه اقتدار است. در واقع امنیت کشور منبعث از اقتدار نیروی زمینی در چهار گوشه کشور است. حضور در مرزها به معنای تهدید یا خطر نیست بلکه به معنای آمادگی نیرو و اشراف به مرزها و ... است تا در مجموع امنیت پایداری را برای نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود بیاوریم.
 
وی با بیان اینکه مرزبانی ما با مرزداری سابق متفاوت است، گفت: مراقبت از مرزها هوشمندانه و متکی به تجهیزات هوشمند و فناورانه است تا بتوانیم مرزها را آنگونه که زیبنده ملت است، اداره کنیم.
 
امیرسرتیپ حیدری تصریح کرد: آنچه به من روحیه و توان می‌دهد شناخت کارکنان ارتش است. بصیرت و ولایت‌مدار بودن از جمله ویژگی‌های کارکنان ارتش است و در نیروی زمینی۴۶ هزار پرونده از شهدا داریم.
 
فرمانده نزاجا در ادامه این نشست به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد.
 
وی درباره میزان آمادگی ارتش در صورت اجرای سناریوی حمله رژیم صهیونیستی به ایران، گفت: نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، وزارت دفاع و فراجا به عنوان یک کل بزرگ تکلیف دارند از تمامیت ارضی کشور حفظ و نگهداری کرده و برای استقلال نظام جمهوری و پاسداری از ثغور تلاش کنند. نص صریح قانون اساسی برای نیروهای مسلح کشور همین است. با اینکه نیروهای مسلح در رنگ لباس‌ها تفاوت دارند اما مکمل یکدیگر هستند و همدیگر را تکمیل می‌کنند. 
 
امیرسرتیپ حیدری به عملیات وعده صادق اشاره و بیان کرد: این اتفاق یک تابوشکنی منحصر به فرد را به منصه ظهور رساند. این عملیات توأم با اقتدار در رکاب ولی امر مسلمین انجام شد. قاعده‌ای که رهبر انقلاب گفتند این بود که دوران بزن در رو گذشته است و با این عملیات به این قاعده جامه عمل داده شد که اگر کشوری به خاک ایران تعدی و تجاوز کند به سزای اعمالش خواهد رسید. با اقدام وعده صادق، بیان رهبری پیرامون دوران بزن در رو تمام شده است، به منصه ظهور رسید.
 
وی تأکید کرد: وعده صادق، پاسخ تجاوز به خاک ما بود، بنابراین دشمنی که به خود اجازه دهد کنسولگری کشورمان را مورد اصابت قرار دهد یعنی خاک آن کشور را هدف قرار داده و قطعا باید به آن پاسخ قاطع داده می‌شد که شد و اگر تکرار شود پاسخ محکم‌تر داده خواهد شد. 
 
فرمانده‌ کل نزاجا بیان کرد: تمام نیروهای مسلح در آمادگی و هم‌افزا هستند و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند. رژیم منحوس صهیونیستی بداند جمهوری اسلامی یک قاعده رقم زده است و قاعده و فرمول جدید این است که دوران بزن، در رو تمام شده و قاعده دیگر پاسخ به تمام شرارت‌ها است. 
 
امیرحیدری درباره وضعیت نیروی زمینی در مرزها شرقی و  تأمین امنیت این مرزها پس از شرارت‌های جبش الظلم در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: سطح شرارت‌ها توسط دشمنان در برخی از نقاط مرزی، بالا نیست و این نوع از آن شرارت‌ها نیست که نیروی زمینی بخواهد وارد عمل شود. ما در مرزها حضور داریم و در مأموریت‌ها به برادران فراجا کمک می‌کنیم. در بحث برقراری امنیت در داخل، فراجا پاسخگو است و اگر اقتضا کند نیروی زمینی هم پای کار است. این شرارت‌ها از سوی افراد بزدل ناجوانمرد انجام شد که دست به اقدامات مذبوحانه می‌زنند.
 
وی در ادامه به نگاه حسن همجواری جمهوری اسلامی ایران به همسایگان اشاره کرد و گفت: این قاعده، عرف بین‌الملل است و اگر  کشورهای همسایه بخواهند با هدایت کشورهای بیگانه، حسن همجواری رعایت نکنند ارتش و نیروهای مسلح آمادگی دارند پاسخ متناسب بدهد. با عملیات وعده صادق آنها درک مضاعفی از توان و اقتدار ایران پیدا کردند.
 
امیرسرتیپ حیدری در پایان با اشاره به اتکای نیروی زمینی ارتش به توان داخلی و اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: با توجه به شعار امسال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم»،  توانستیم با ۱۰۲ شرکت دانش بنیان قرارداد تسلیحاتی و تولیدی داشته باشیم. با اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه‌ها مرتبط هستیم. هوشمند کردن و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تسلیحات نظامی از جمله ویژگی‌های تجهیزات نیروی زمینی ارتش است. آسمان کشور جز امن‌ترین آسمان کشورها و مرزهای کشور امن‌ترین مرزها است. نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران با هدایت عالی ستاد کل و فرماندهی کل قوا آمادگی دارد تا هر تهدیدی را در هر زمان و مکان و مقتضی پاسخ دهد.

 

انتهای پیام
captcha