عملیات «وعده صادق»؛ ارسال پیام محاصره به رژیم صهیونیستی + فیلم
کد خبر: 4210553
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
شکیبایی مطرح کرد:

عملیات «وعده صادق»؛ ارسال پیام محاصره به رژیم صهیونیستی + فیلم

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: موشک‌هایی که ایران به خاک فلسطین اشغالی اصابت کرد، پیام محاصره را برای این رژیم ارسال کرد که اگر وارد جنگ واقعی با دامنه بیشتری شود، با مشکلات و محاصره اقتصادی بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

چرا اسرائیل نباید دوباره به حریم ایران تجاوز کندمهدی شکیبایی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی در قالب عملیات «وعده صادق» و سناریوی آینده رژیم صهیونیستی و پاسخ احتمالی آن، گفت: این سؤال ذهن بسیاری را در محافل عمومی به خود مشغول کرده است. پاسخ به این سؤال سخت است و سختی آن از این منظر است که سابقه رژیم نشان داده که قانون‌گریز است و به هیچ میثاق و منشور سازمان ملل پایبند نیست و اقدامی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، نوعی دفاع از خود به واسطه جنایتی بود که در مجتمع دیپلماتیک ایران در دمشق صورت داده بود. این موضوع را همه کشورهای دنیا پذیرفتند و حق ایران می‌دانستند که پاسخ دهد. 

وی با بیان اینکه قطعاً اقدام مجدد رژیم صهیونیستی، در چارچوب نقض حقوق بین‌الملل خواهد بود و در این صورت وارد تجاوز جدیدی خواهد شد، افزود: سابقه رژیم صهیونیستی این احتمال را به ما می‌دهد که رژیم ممکن است پاسخ دهد اما آنها ملاحظاتی دارند که بخشی از آن مربوط به خود و بخشی هم مربوط به متحدانش مانند انگلیس و آمریکا هستند. یعنی آنها می‌خواستند این تست را انجام دهند که آیا ایران پاسخ می‌دهد یا خیر. همچنین آنها می‌خواستند فرصتی پیدا کنند تا قدرت ایران را بسنجند، چرا که مدتی است جمهوری اسلامی ایران به دلیل جاسوسی‌ها از پذیرفتن بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سر باز می‌زند و آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه و ... احساس می‌کنند، داده‌های لازم را با توجه به عدم حضور بازرسان ندارند و محاسبه کرده بودند که اگر ایران پاسخ ندهد، در موضع ضعف است و اگر پاسخ دهد، فرصت خوبی است برای اینکه توانمندی‌های هسته جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند اما برخورد قاطع جمهوری اسلامی آنها را از هر گونه طراحی برای حمله بعدی پشیمان و احتمالاً منصرف کرد.

شکیبایی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از این اقدام، پیام بزرگ و مهمی دریافت کرد، اقتصاد رژیم، دریاپایه است و مانند بسیاری از کشورهای دیگر، اقتصادش از طریق زمین با دنیا چه غرب و چه شرق انجام نمی‌شود و بیشتر از طریق دریاست. با توجه به اینکه در چند ماه اخیر به واسطه اقدام یمنی‌ها، اقتصاد رژیم و حمل و نقل صادراتی‌اش در دریای سرخ دچار اختلال شده است، بعد از اینکه مسیر مواصلاتی برای رژیم مختل شد، کریدوری از طریق امارات، عربستان و سوریه گشوده شد و همه اینها صادرات رژیم را تسهیل می‌کرد و اخیراً جمهوری اسلامی ایران اقدامی در تنگه هرمز انجام داد و کشتی منتسب به تاجر صهیونیستی را توقیف کرد و نشان داد که راه‌های مواصلاتی اقتصادی اسرائیل دچار اختلال خواهد شد.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: موشک‌هایی که ایران به خاک فلسطین اشغالی اصابت کرد، یک نوع پیام محاصره را نیز برای این رژیم ارسال کرد که اگر وارد جنگ واقعی با دامنه بیشتری شود، با مشکلات و محاصره اقتصادی بیشتری روبه‌رو خواهد شد تا با توجه به این پیام‌ها، رژیم صهیونیستی را از ورود به چرخه پاسخگویی منصرف کند. 

انتهای پیام
captcha