سفر فعالان قرآنی آموزش و پرورش خراسان رضوی به عتبات عالیات
کد خبر: 4210110
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷

سفر فعالان قرآنی آموزش و پرورش خراسان رضوی به عتبات عالیات

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعدادی از فعالان قرآنی آموزش و پرورش خراسان رضوی به عتبات عالیات سفر کرده‌اند که هدف اصلی این سفر معنوی عرض ارادت و صدور مجوز از حضرات معصومین برای روند و استمرار راه قرآنی در آموزش و پرورش است. 

سید محمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضویسید محمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: 47 نفر از کارکنان قرآنی اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی که شامل مدیران دارالقرآن و کارشناس مسئولان قرآنی ادارات سطح استان هستند از امروز 25 فروردین به همت یکی از خیران عراقی به عتبات عالیات اعزام شده‌اند که این سفر به مدت هشت روز ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این سفر معنوی برنامه‌های مختلف قرآنی و علمی برای این افراد برگزار می‌شود و صرفاً در این اردوی زیارتی به بحث زیارت پرداخته نمی‌شود و تبادل نظر قرآنی، برنامه‌ریزی ایام دهه کرامت و همچنین طرح‌ریزی مسابقات طرح «مسطورا» و نحوه چگونگی انجام آن از مجموعه مباحثی است که این افراد قرآنی در این ایام انجام داده و نتیجه‌گیری مناسبی برای آن خواهند کرد، همچنین هماهنگی‌های بسیاری با مسئولان قرآنی عراق صورت گرفته و طی آن قرار است محفل قرآنی برای آنها در عراق برگزار شود.

اصغرزاده ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های وارده و عدم وجود تجربه اردوی خارج از کشور، این اردو تنها برای آقایان برگزار شده و در برنامه‌های آینده این سفر برای بانوان قرآنی منتخب در سطح استان هم برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که یکی از وظایف نیروهای قرآنی، تشکیل و راه‌اندازی هیئت‌های قرآنی قرار داده شده است، بنابراین این سفر به صورت هیئتی آغاز شده و ادامه خواهد داشت، اما هدف اصلی این سفر معنوی عرض ارادت و صدور مجوز از حضرات معصومین برای روند و استمرار راه قرآنی آموزش و پرورش است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص مخارج این سفر گفت: با توجه به همت خیران عراقی تمامی هزینه‌های داخل کشور عراق بر عهده ایشان بوده و هزینه‌های داخل کشور ایران بر عهده خود افراد است و کارکنان قرآنی مسئولیت پرداخت این هزینه را برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha