قانونی برای رهایی از افسردگی + فیلم
کد خبر: 4208886
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
حسن یوسف/11

قانونی برای رهایی از افسردگی + فیلم

یک محقق سبک زندگی با بیان اینکه افسردگی انسان را دچار توقف می‌کند، با اشاره به راهکار مقابله با افسردگی براساس سوره یوسف(ع) گفت: یکی از کارهایی که حضرت یعقوب(ع) برای مقابله با شرایط سخت و موانع دیدار یوسف(ع) می‌کند، تبعیت از قانون انطباق است؛ قانون انطباق به این معنا است که خداوند می‌تواند هزاران اتفاق را به سمت ما هدایت و بر اهداف ما منطبق کند و ما را به نتیجه‌ای که به دنبالش بودیم برساند.

حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگیبه گزارش ایکنا از خوزستان، مجموعه «حُسن یوسف» راهکارهایی برگرفته از داستان حضرت یوسف(ع) برای مقابله با خشم، حسادت و افسردگی است که از سوی حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگی ارائه می‌شود.

عباسی‌اصل در قسمت دهم این مجموعه درباره افسردگی گفت: در این عصر، کلید واژه افسردگی را زیاد می‌شنویم. کاری به تعریف افسردگی نداریم، آنچه درباره این پدیده مهم است، توقفی است که انسان در هنگام افسردگی دچارش می‌شود و انگیزه ادامه زندگی و حرکت را از او می‌گیرد. برای مدیریت افسردگی چه باید کرد؟ در داستان یوسف(ع)، مشکلات زیادی برای حضرت یوسف(ع) و حضرت یعقوب(ع) پیش می‌آید و موانع زیادی بر سر راهشان قرار می‌گیرد. این شرایط ممکن است هر انسانی را به افسردگی و ناامیدی بکشاند.  

یکی از کارهایی که حضرت یعقوب(ع) برای مقابله با این شرایط می‌کند، تبعیت از یک قانونی به نام انطباق است. قانون انطباق به این معنا است که خداوند می‌تواند هزاران اتفاق را به سمت ما هدایت و بر اهداف ما منطبق کند و ما را به نتیجه‌ای که به دنبالش بودیم برساند. برای مثال وقتی برادران حضرت یوسف(ع) را به چاه انداختند، اتفاق دیگری در حال رخ دادن است، کاروانی حرکت می‌کند و در نزدیکی آن چاه، احساس تشنگی می‌کند و این باعث نجات یوسف(ع) از چاه می‌شود. 

حضرت یعقوب چون می‌داند خداوند می‌تواند حوادث را به نفع او رقم بزند در آیه 87 سوره یوسف می‌فرماید: «يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ» ای فرزندان من بروید و یوسف(ع) را جستجو کنید و ناامید نشوید، چون ناامیدی ویژگی قوم کافر است. 

خداوندی بر این عالم حاکم است که میلیون‌ها اتفاق را در جهان مدیریت می‌کند، این خداوند می‌تواند همزمان با مسأله‌ای که برای شما پیش آمده، یکی از این اتفاق‌ها را به سمت شما حرکت بدهد و مشکلات شما را برطرف کند. ما از این آیه می‌فهمیم هیچ گاه نباید بی انگیزه شویم چون اطلاعی از اتفاق‌های آینده نداریم و خداوند می‌تواند این اتفاق‌ها را به نفع ما مدیریت کند. همانطور که برای حضرت یعقوب(ع) پیش آمد و با یک خشکسالی، یوسف(ع) را دوباره پیدا کرد.

از آنجا که دست خداوند بالای تمام اتفاق‌ها و رویدادهای عالم است، یک شخص مؤمن می‌داند که خداوند می‌تواند اتفاقی را پیش بیاورد که او را به اهدافش نزدیک تر کند.

انتهای پیام
captcha