تدبر در آیات یکی از وظایف انسان نسبت به قرآن است
کد خبر: 4206089
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

تدبر در آیات یکی از وظایف انسان نسبت به قرآن است

امام جمعه بندر انزلی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان فرصت خودسازی است، گفت: یکی از وظایف ما نسبت به قرآن، تدبر در آیات و توجه به اوامر و نواحی الهی در امور است.

جلسه شورای اداری بندر انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندر انزلی امروز، ۲۷ اسفندماه در آخرین جلسه شورای اداری بندر انزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و خودسازی است و امیدوارم بتوانیم مورد توجه باری تعالی قرار بگیریم و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از این ایام مبارک در تعطیلات نوروزی قرار دارد، فرصت مناسبی برای خودسازی است.

وی با اشاره به فرازهایی از نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر افزود: یکی از وظایف ما نسبت به قرآن، تدبر در آیات و توجه به اوامر و نواحی الهی در امور است. اگر به آنچه در آیات قرآن آمده و واجبات و دستورات و فرامینی که خداوند متعال گفته، اطاعت کنیم قطعا به سعادتمندی و خوشبختی در دنیا و آخرت خواهیم رسید.

امام جمعه بندر انزلی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان فرصت خودسازی است، گفت: هرچند در طول سال باید به این مسئله توجه داشته باشیم ضمن اینکه مسئولین باید توجه بیشتری به امر خودسازی داشته باشند زیرا انسان هر چقدر مسئولیت و رتبه‌اش بیشتر می‌شود امکان لغزش وی نیز بیشتر است لذا باید بیشتر به خود و مهار نفس خود دقت کند و در ماه مبارک رمضان این فرصت فراهم است.

محمد پورخوش سعادت، فرماندار شهرستان بندرانزلی هم در این جلسه تصریح کرد: در ایام پیش رو، رعایت شأن و منزلت ماه مبارک رمضان و تکریم مسافران و گردشگران نوروزی، برقراری نظم و انضباط در شهر مورد تأکید است.

پورخوش سعادت تصریح کرد: نهایت سهل گیری را نسبت به واحدهای صنفی را در ماه مبارک رمضان لحاظ کردیم ولی این امر شامل حال متخلفان نمی‌شود و اگر واحد صنفی شئون این ماه را رعایت نکند برخورد لازم با آن واحد صورت می‌گیرد.

فرماندار شهرستان بندر انزلی تأکید کرد: فعالیت اداری پس از تعطیلات رسمی نوروز آغاز می‌شود و طی این مدت فعالیت دستگاه‌ها رصد می‌شود، ادارات به ویژه آنهایی که ارباب رجوع دارند ارائه خدمات را به بعد از سیزده به در موکول نکنند.

وحید پورحضرت، شهردار بندرانزلی هم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، آمادگی پذیرش اقامت شبانه بیش از سه هزار مسافر را در شهر بندرانزلی داریم.

وی با بیان اینکه در ۵ مرکز اقامتی نقاط مختلف شهر نمازخانه آماده شده، افزود: فضای شهر برای این ایام که همزمانی سال نو و ماه مبارک رمضان است در حال آماده سازی است.

پورحضرت از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به تعداد ۱۰ شب خبر داد و گفت: از سه شب گذشته این برنامه‌ها آغاز شده و برنامه‌های متناسب با این ایام تا هفت شب دیگر ادامه دارد.

شهردار بندرانزلی با اشاره به اینکه در پنج نقطه شهر سفره هفت سین نوروزی برپا شده، تصریح کرد: به تناسب ایام با رویکرد توریسم مذهبی برنامه‌های اين ایام اجرا می‌شود. نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر و راه اندازی المان‌های ماه مبارک رمضان در میادن شهر قابل رویت است.

انتهای پیام
captcha