همبستگی بین‌المللی با رئیس جمهور برزیل درپی محکومیت سخنان وی درباره غزه
کد خبر: 4201253
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

همبستگی بین‌المللی با رئیس جمهور برزیل درپی محکومیت سخنان وی درباره غزه

اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی علیه رئیس جمهور برزیل که از جنایات این رژیم در نوار غزه انتقاد کرده بود، باعث شده است تا موجی در اعلام همبستگی با وی در سطح بین‌المللی ایجاد شود.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، اظهارات لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پس از اعلام همبستگی رؤسای جمهور ونزوئلا و کوبا با وی، مورد حمایت بین‌المللی قرار گرفت.

میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا با ابراز همبستگی با همتای برزیلی خود، از موضع وی در قبال نسل‌کشی که توسط دولت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام شده است، تمجید کرد.

کانل در پستی در حساب کاربری خود در پلتفرم X (توئیتر سابق) گفت: با برادر عزیزم لولا داسیلوا اعلام همبستگی می‌کنم.

وی افزود: رئیس جمهور برزیل به دلیل محکومیت جنایت علیه فلسطینیان در غزه، در اسرائیل عنصر نامطلوب معرفی شد.

وی خطاب به رئیس جمهور برزیل ادامه داد: ما به شجاعت شما درود می‌فرستیم و آن را تحسین می کنیم، شما همیشه در سمت درست تاریخ خواهید بود.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا نیز از اظهارات همتای برزیلی خود در خصوص تجاوز اسرائیل به نوار غزه حمایت کرد.

وی گفت: هیتلر هیولایی است که توسط نخبگان غربی ساخته شده است. همانطور که رئیس جمهور لولا داسیلوا گفت، دولت اسرائیل همان کاری را با فلسطینی‌ها انجام می‌دهد که هیتلر با یهودیان انجام داد.

مادورو بر لزوم دستیابی به عدالت در نوار غزه تأکید کرد.  

روز دوشنبه، اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اشغالگر اسرائیل، اعلام کرد که رئیس جمهور برزیل تا زمانی که اظهارات خود را که در آن تجاوز اسرائیل به غزه را با نسل‌کشی نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم مقایسه کرده است، پس نگیرد، عنصر نامطلوب خواهد ماند.

به گزارش شبکه 13 عبری، برزیل در پی تشدید تنش‌ها بین دو طرف، سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کرد.

مائورو ویرا، وزیر امور خارجه برزیل، واکنش رژیم اشغالگر اسرائیل به اظهارات لولا داسیلوا، رئیس جمهور کشورش را غیر قابل قبول و غیر صادقانه توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha