اهمیت حضور در انتخابات باید در جامعه تبیین شود
کد خبر: 4197473
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

اهمیت حضور در انتخابات باید در جامعه تبیین شود

امام جمعه بجنورد گفت: انتخابات از مهترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است که باید همه نقش آن‌را در افزایش اقتدار ملی تبیین کنند.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد، امروز ۱۳ بهمن ماه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تأکید بر اینکه اهمیت انتخابات باید در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: انتخابات از مهترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است که باید همه نقش آن‌را در افزایش اقتدار ملی تبیین کنند.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مستقل‌ترین کشورهای جهان است و این استقلال با از خودگذشتگی مردم و رهبری امام خمینی(ره) به دست آمده است.
 
امام جمعه بجنورد ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی بارها سعی کردند این حرکت مردمی را تضعیف کنند اما با ایثار و دینداری مردم این نظام اسلامی حفظ و قدرتمندتر شده است. دشمنان گفتند، فناوری هسته‌ای خود را تعطیل کنید اما ایستادگی کردیم و اکنون با بهره‌گیری از این فناوری بیش از ۶۰ دارو در داخل تولید می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) برای ایجاد یک نظام دینی انقلاب کرد، بیان کرد: امام راحل انقلاب کرد تا دست غارتگران را از منابع مردم کشور قطع کند و مردم هویت و استقلال خود را به دست آورند. در این مسیرها برای رسیدن به هدف خون دل‌ها خورده شد تا نظام جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید.
 
نوری ادامه داد: در ادامه مردم در هشت سال دفاع مقدس، در مبارزه و مقابله با منافقان و فتنه‌گران جانانه ایستادند و در واقع ملت ایران ۴۵ سال است که پای نظام دینی‌شان ایستاده، خون و جانباز داده تا نظام اسلامی بماند و دین را احیا کنند.
 
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) با بعثت خود اقدامی کرد که همه ناهنجاری‌ها، عقب ماندگی‌ها و جهالت پیش از اسلام از بین برود، گفت: امروز جمع زیادی از مردم دنیا در بیش از ۵۰ کشور به آیین اسلام روی آورده‌اند و تمدن دینی اسلامی دارند. باید قدردان کسانی مانند مولای متقیان علی( ع) باشیم که به پیامبر اکرم(ص) کمک کرد تا بعثتش را گسترش دهد.
 
نوری با تأکید بر اینکه حکومت‌های مستبد دائماً با دین مردم و روحانیت مخالف بودند تا دین را از مردم بگیرند،  تصریح کرد: آنها پای اجنبیان را نیز به کشور باز کرده بودند، همچنین فسادهای مالی آنها نیز سر به فلک زده بود.
 
امام جمعه بجنورد گفت: اما در مقابل حکومت دیکتاتوری، حکومت دینی و الهی وجود دارد که بنایش بریدن دست بیگانگان و دیکتاتورها از اموال و زندگی مردم است. این ملت ۴۵ سال است که برای حفظ نظامش خون داده، جانباز تقدیم کرده و جنگیده است.
انتهای پیام
captcha