ادعای مدیر عامل استارباکس درباره اتهام حمایت از جنایات اسرائیل
کد خبر: 4189481
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

ادعای مدیر عامل استارباکس درباره اتهام حمایت از جنایات اسرائیل

مدیر عامل استارباکس که به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه متهم است، این اتهام را ناشی از اطلاعات غلط در شبکه‌های اجتماعی خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از بیزینس اینسایدر، لاکشمن ناراسیمهان، مدیر عامل استارباکس، اطلاعات نادرست را  عامل اتهامات درباره این شرکت دانست.

ناراسیمهان در نامه‌ای خطاب به کارمندان خود به مناسبت پایان سال نوشت: در حالی که برای همه چیز سپاسگزارم، نگران وضعیت جهانی هستم که در آن زندگی می‌کنیم. درگیری‌ها در بسیاری از بخش‌های جهان وجود دارد. موجی از خشونت علیه افراد بی‌گناه، نفرت و سخنان نادرست و دروغ‌ به راه افتاده است  که همه آنها را محکوم می‌کنیم.

او نوشت: بسیاری از فروشگاه‌های ما حوادث خرابکاری را تجربه کرده‌اند. ما معترضانی را می‌بینیم که تحت تأثیر اخبار نادرست در رسانه‌های اجتماعی از آنچه ما طرفدار آن هستیم، قرار گرفته‌اند. ما با مقامات محلی کار کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که شرکا و مشتریانمان ایمن هستند. هیچ چیز مهم‌تر از این نیست. موضع ما روشن است. ما از انسانیت دفاع می‌کنیم.

در ماه اکتبر شرکت عرضه قهوه‌آماده استار باکس از اتحادیه کارگرانش به‌خاطر حمایت از مردم فلسطین شکایت کرده و کار را به دادگاه کشاند.

این شرکت آمریکایی پس از آن از اتحادیه کارگرانش شکایت کرد که این اتحادیه در شبکه‌های اجتماعی با انتشار پست از مردم فلسطین که قربانی تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند حمایت کرد.

 استار باکس مدعی شده بود که اتحادیه کارگران استار باکس باید عبارت استار باکس را از نام خود حذف کند چرا که حمایت از فلسطین اعتبار این شرکت را خدشه دار کرده است.

اتحادیه کارگران در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق)، نوشته بود که کارگران استار باکس در کنار مردم فلسطین هستند. البته بعد از مدتی این پست از شبکه اجتماعی این شرکت حذف شد. این رویکرد استار باکس نسبت به پست منتشر شده به شکل‌گیری یک موج برای تحریم این شرکت در فضای بین‌الملل منجر شده است.

همچنین برخی از شعبات استارباکس هدف حمله معترضان قرار گرفت. بر روی دیوارهای یک شعبه  استارباکس در رودآیلند، جملات «کشتن کودکان را متوقف کنید»، «فلسطین را آزاد کنید» و «نسل‌کشی را متوقف کنید» نوشته شد.

هفته گذشته تعدادی از بریتانیایی‌ها و فعالان در مقابل یکی از شعبات استارباکس در اعتراض به حمایت این شرکت از اشغالگری اسرائیل تظاهرات کردند. شایان ذکر است که ارزش بازار استارباکس به دلیل کمپین‌های تحریم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

انتهای پیام
captcha