جهان اسلام در شکل‌گیری تمدن نوین جهانی نقش‌آفرینی کند
کد خبر: 4154911
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

جهان اسلام در شکل‌گیری تمدن نوین جهانی نقش‌آفرینی کند

معاون قرارگاه بقیة‌الله(عج) با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای بسترسازی ظهور شکل گرفته است، گفت: جهان اسلام در شکل‌گیری تمدن نوین جهانی نقش‌آفرینی کند.

ساسان زارع معاون قرارگاه بقیه الله (عج)

به گزارش ایکنا از سمنان، ساسان زارع، معاون قرارگاه بقیة‌الله(عج)، عصر روز گذشته، 22 تیر در همایش اولین سلسله نشست‌های ایمان و امید ویژه جوانان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شهمیرزاد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به منظور بسترسازی ظهور شکل گرفته اظهار کرد: جهان اسلام باید در شکل‌گیری تمدن نوین جهانی نقش‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: شکل‌گیری تمدن اسلامی در کنار سخت‌افزار، نرم‌افزارهایی را نیاز دارد که سبک زندگی یکی از این نرم‌افزارها است که باید در این زمینه تلاش شود.

زارع با بیان اینکه بسترسازی برای ظهور چیزی جز شکل‌گیری تمدن نوین ایرانی - اسلامی نیست، متذکر شد: فلسفه وجودی جمهوری اسلامی بسترسازی برای ظهور است که در این راستا باید زمینه‌ساز ظهور باشیم اما این بستر سازی همان شکل‌گیری تمدن اسلامی ایرانی است.

به گفته زارع، تفکیک انقلاب اسلامی در گام‌های اول و دوم بسیار اهمیت دارد که تعویق و یا محقق نشدن اهداف و راهبردها نتیجه بی‌توجهی به گام دوم است.

ضرورت‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

طیبه ماهروزاده، مسئول شبکه زنان دانشمند جهان اسلام نیز با اشاره به ضرورت‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: آموزش و پرورش به خصوص در ادوار گذشته به خوبی در این زمینه کار نکرده است.

وی انقلاب در آموزش و پرورش را یک ضرورت برشمرد و گفت: باید اصلاح و بهبود عملکرد و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب رویکردهای این تغییرات بنیادین در نظام آموزش و پرورش ما شود.

مسئول شبکه زنان دانشمند جهان اسلام، خانواده را محور برنامه هفتم توسعه دانست و افزود: والدین مهم‌ترین عامل در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند که همه والدین  باید احساس مسئولیت داشته باشند.

ماهرو زاده با اشاره به اینکه مهمترین رابطه در خانواده رابطه عاطفی است که بر این اساس از نظر عاطفی و روانی شرایط حاکم بر خانواده بسیار اهمیت دارد متذکر شد: رسانه‌ها در کنار والدین و آموزش و پرورش سومین رکن تأثیرگذار بر اندیشه‌های جوانان است.

به گفته وی؛ هدف دشمنان از تولید فیلم‌ها و محتواهای ماهواره‌ای قبح‌زدایی از محرمات اساس دشمنان با تولیدات ماهواره‌ای بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند.

یادآور می‌شود اولین سلسله نشست‌های ایمان و امید ویژه جوانان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سالن همایش مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد به مدت سه روز برگزار و شب گذشته به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha