استعمار غربی ـ صهیونیستی به دنبال عقده‌گشایی و برانگیختن خشم مسلمانان است
کد خبر: 4151097
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
تحلیلگر فلسطینی در گفت‌وگو با ایکنا:

استعمار غربی ـ صهیونیستی به دنبال عقده‌گشایی و برانگیختن خشم مسلمانان است

تحلیلگر فلسطینی با تأکید بر اینکه رد پای رژیم صهیونیستی در همه هتک حرمت‌ها ضد مقدسات اسلامی آشکار است تأکید کرد: لابی‌ها و مراکز صهیونیستی فعال این روزها دولت‌های غربی را در حمایت از اشکال مختلف اسلام‌ستیزی در محافل سیاسی، مردمی و اقتصادی از جمله با قرآن‌سوزی تحریک می‌کنند و استعمار غربی ـ صهیونیستی به دنبال عقده‌گشایی و برانگیختن خشم مسلمانان است.

حسن لافی، نویسنده و کارشناس سیاسی فلسطین

به گزارش ایکنا، در سایه اقتدار روز افزون کشورهای اسلامی و ایستادگی آنها در برابر استعمار غربی ـ صهیونیستی موج جدید اسلام‌ستیزی از غرب تا سرزمین‌های اشغالی فلسطین به راه افتاده است.

هنوز دو هفته از جنایت صهیونیست‌ها در تجاوز به دو مسجد فلسطینیان در کرانه باختری و اهانت شرم‌آور آنها به قرآن کریم نگذشته بود که در کشور سوئد برای چندمین بار نسخه‌ای از قرآن کریم در ملأ عام و با حمایت پلیس این کشور  سوزانده می‌شود تا آتش خشم مسلمانان در اقصی نقاط جهان نسبت به اسلام‌ستیزان برافروخته بماند.

حسن لافی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطین در امور رژیم صهیونیستی در گفت‌‌وگو با ایکنا درباره وجود رد پای رژیم صهیونیستی در تکرار اهانت به مقدسات اسلامی سخن گفت.

این کارشناس فلسطینی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در برهه کنونی تهدیدها علیه موجودیت خود را از سوی جهان اسلام پرخطر می‌دانند، گفت: از همین روست که لابی‌ها و مراکز صهیونیستی فعال در کشورهای غربی این روزها دولت‌های غربی را در حمایت از اشکال مختلف اسلام‌ستیزی در محافل سیاسی، مردمی و اقتصادی و غیره از جمله با قرآن‌سوزی تحریک می‌کنند.

لافی با بیان اینکه استعمار غربی ـ صهیونیستی به دنبال عقده‌گشایی و برانگیختن خشم مسلمانان است، گفت: تمام هتاکان به مقدسات اسلامی باید بدانند با این اعمال خود هر چه بیش‌تر مورد نفرت مسلمانان و آزادی‌خواهان قرار می‌گیرند.

صهیونیست‌ها قرآن و مساجد را دشمن خود می‌دانند

این کارشناس فلسطینی در خصوص اینکه چرا به طور عمدی هتک حرمت‌ها در برابر  مساجد انجام می‌شود، گفت: امروز صهیونیست‌ها به مساجد در هر کجای دنیا و از جمله در سرزمین‌های فلسطینی و به قرآن و آموزه‌های آن به عنوان یک دشمن اساسی می‌نگرند.

وی تأکید کرد: مساجد محافظ هویت اسلامی و عربی مسلمانان در هر کجای دنیاست و از همین رو آنها می‌خواهند ما را به سمت درگیری دینی سوق دهند.

لافی درباره تعرض اخیر صهیونیست‌ها به مساجد کرانه باختری گفت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر به کرانه باختری صرفً از بُعد امنیتی و راهبردی نمی‌نگرد، بلکه کرانه باختری را با نام جعلی یهودا و سامره می‌خواند و بخشی از سرزمین‌های اشغالی خود می‌داند و لذا به دنبال نابودی تمام هویت اسلامی و عربی از این سرزمین است.

این کارشناس فلسطینی با بیان اینکه جنایت صهیونیست‌ها در پاره کردن نسخه‌های قرآن کریم نیز در راستای هدف گرفتن هویت اسلامی کرانه باختری انجام شده است، گفت: تجاوز اسرائیل به مقدسات اسلامی فلسطینیان بخشی از نقشه راهبردی آن برای یهودی‌سازی مسجد الاقصی و الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی است تا آن را یهودا و سامره بخوانند.

لافی تأکید کرد: بنابراین توهین به مقدسات فلسطینیان در کرانه باختری با مقاصد امنیتی  و سیاسی انجام نمی‌شود، بلکه با مقاصد عقیدتی از سوی بخش بزرگ‌تری از حاکمیت رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که از عقاید تلمودی افراطی برخوردارند.

حسن لافی تأکید کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی در قبال مسجد الاقصی و کرانه باختری برخاسته از افراط‌گرایی صهیونیست‌ها است و در حال حاضر جریانی که قدرت را در سرزمین‌های اشغالی در دست دارد، جریان فاشیست راست افراطی است که بخصوص در زمینه مسائل دینی هم افزون بر مسائل نژادی افراطی‌گری دارند.

اعتقاد به قدرت برای پیروزی بر صهیونیسم

این نویسنده با بیان اینکه راه‌های بسیاری برای رویارویی امت اسلامی با هتاکی‌های رژیم صهیونیستی وجود دارد، گفت: اگر امت اسلامی به این موضوع یقین داشته باشد که قادر به پیروزی بر صهیونیسم است، قطعاً به هدف خود خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی ابزارهای متعدد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در اختیار دارد، گفت: مهم‌ترین مسئله این است که امت اسلامی این شعار را یکپارچه سر دهد و به آن متعهد باشد که قدس تنها متعلق به فلسطینیان نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان است، زیرا بیت‌المقدس معراجگاه رسول اکرم(ص) است و فلسطین مسئله اساسی امت اسلامی است.

لافی افزود: قریب به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان چه با حمایت از ملت فلسطین و چه با ناکام گذاشتن روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و چه فشار سیاسی و نظامی حکومت‌های اسلامی می‌توانند به مقابله با اشغالگران صهیونیسم بروند و اجازه ندهند که صهیونیست‌ها هویت اسلامی فلسطین و مقدسات اسلامی آنجا را نابود کند.

مقاومت پروژه صهیونیسم را ناکام گذاشته است

این تحلیلگر فلسطینی با بیان اینکه مقاومت پروژه صهیونیسم را ناکام گذاشته است، گفت: اگر مقاومت ملت فلسطین در طول یک قرن گذشته نبود، اسرائیل در این محدوده جغرافیایی و با این جمعیت باقی نمانده بود، زیرا رژیم اسرائیل اساساً یک رژیم استعمارگر و اشغالگر است و اگر مقاومت ملت فلسطین نبود اسرائیل به سمت کشورهای عربی و اسلامی منطقه پیشروی کرده بود، زیرا اساس و جوهره پروژه صهیونیسم همین است.

لافی تأکید کرد: اما این مقاومت ملت فلسطین و حمایت‌های بخشی از کشورهای اسلامی از آنها بود که رژیم اشغالگر را تا این اندازه مهار کرده است و اگر اسرائیل از بهایی که در ازای یهودی‌سازی مسجد الاقصی و کرانه باختری پرداخت خواهد کرد هراسی نداشت؛ شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی محدودیتی نداشت؛ اما متأسفانه سیاست تدریجی شهرک‌سازی را ادامه می‌دهد تا سرزمین‌های بیشتری از فلسطین را غصب کند.

وی با بیان اینکه مقاومت فلسطین قادر به خسته کردن این رژیم است، گفت: امت عربی و اسلامی باید هر کاری می‌توانند برای حمایت از مقاومت فلسطین انجام دهند، زیرا اقتدار روز افزون و نزدیکی بین کشورهای اسلامی، اشغالگری رژیم صهیونیستی را زودتر پایان می‌دهد.

لافی با بیان اینکه حکومت‌های غربی هیچ گاه حامی حقوق ملت فلسطین نبوده‌اند، گفت: سکوت دائم آنها در  قبال تجاوزگری اسرائیل هم نشانه شراکت آنها در این جنایات است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی افزون بر جرایم انسانی جرایم تاریخی و فرهنگی هم مرتکب می‌شود، گفت: در حال حاضر حمله به مساجد کرانه باختری و نسخه‌های قرآن کریم و یورش‌های روزمره صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و شهرک‌سازی‌ها در بیت‌المقدس و سایر مناطق فلسطینی با هدف یهودی‌سازی آنجاست همه اینها حاکی از فاجعه تاریخی علیه فلسطین در منطقه است.

لافی تأکید کرد: این غده سرطانی هرگز بخشی از منطقه نخواهد شد و هرگز صاحب ریشه در بین کشورهای عربی و اسلامی نخواهد شد. اسرائیل نوک پیکان پروژه استعماری غربی در منطقه است و از همین رو سکوت کشورهای غربی بخشی از مشارکت و حمایت آنها از جنبش صهیونیسم برای تشدید تجاوزگری آن علیه مقدسات اسلامی، بشریت و سرزمین‌های فلسطینی است.

گفت‌و‌گو: الهام مؤذنی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha