اعلام جزئیات همایش بین‌المللی «عمان سامانی» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4074380
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

اعلام جزئیات همایش بین‌المللی «عمان سامانی» در چهارمحال‌وبختیاری

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد در جریان ستاد هماهنگی برگزاری همایش بین‌المللی عمان سامانی، جزئیات برگزاری این همایش را در شهرهای شهرکرد و سامان تشریح کرد.

عزیزالله مولوی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، عزیزالله مولوی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد، هشتم مردادماه در جریان ستاد هماهنگی برگزاری همایش بین‌المللی عمان سامانی در جمع خبرنگاران استان با اشاره اینکه چهارمحال و بختیاری در دهه اول محرم میزبان همایش بین‌المللی «میرزا نورالله عمان سامانی» ملقب به تاج‌الشعرا است، اظهار کرد: این همایش در ششم محرم میزبان مهمانان خارجی و داخلی عمان‌شناس و عمان‌دوست است.

مولوی افزود: همایش عمان سامانی در سه بخش برگزار می‌شود، بخش اول و افتتاحیه همایش در شهر سامان برگزار خواهد شد، در آئین افتتاحیه که در آن سرایش شعر انجام می‌شود، میزبان شاعران کشوری و استانی برای ارائه آثارشان هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست علمی، پژوهشی و تخصصی عمان‌شناسان دومین بخش از برنامه همایش بزرگداشت عمان سامانی است، توضیح داد: متخصصان حوزه شعر و ادب در خصوص شعر، عرفان، مزیت آثار و وجه برتر عمان در این نشست گفت‌وگو خواهند کرد.

مولوی در پایان تأکید کرد: اختتامیه سومین بخش همایش عمان سامانی است در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود و کهر این آئین مهمانان داخلی و خارجی نیز حضور خواهند داشت و برنامه‌های فرهنگی متعددی برای آن پیش‌بینی شده است.

در ادامه حسین کاووسی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جلسات هماهنگی برای برگزاری همایش عمان سامانی ملقب به تاج الشعرا برگزار شده است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط آمادگی لازم را برای برگزاری این همایش دارند.

وی بیان کرد: در همایش بین‌المللی عمان سامانی به میزبانی چهارمحال و بختیاری، شعرا، عرفا و علما از خارج و داخل کشور که در طراز میرزا نورالله عمان سامانی هستند، نیز حضور دارند و به بهترین نحو میزبان آن‌ها خواهیم بود.

کاووسی با تأکید بر اینکه همایش عمان سامانی مصادف با ایام محرم است، گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به شخصیت والای این شاعر گرانقدر، مراسمی درخور و شایسته برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha