آیین تجلیل از فعالان فرهنگی و دینی مسجد محور در سنندج برگزار می‎‌شود
کد خبر: 4062077
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

آیین تجلیل از فعالان فرهنگی و دینی مسجد محور در سنندج برگزار می‎‌شود

معاون امور هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیین تجلیل از فعالان فرهنگی، اجتماعی و دینی مسجد محور همزمان با گرامیداشت دهه کرامت در روستای درویشان از توابع سنندج برگزار می‌شود.

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 15 خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری و برگزاری جشنواره‌ها علاوه بر شهرهای استان لازم است در روستاها و مناطق کمتر برخوردار نیز نهادینه و بخشی از جشنواره‌های بزرگ استان در روستاها برگزار شود.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد به عنوان مراکز فرهنگی و هنری روستایی با محوریت مساجد و امامان جمعه و جماعات می‌توانند در این زمینه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همکاری لازم را داشته باشند. 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بر همین اساس آیین تجلیل از فعالان فرهنگی، اجتماعی و دینی مسجد محور همزمان با گرامیداشت دهه کرامت در روستای درویشان از توابع سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کانون علم و دانش مسجد روستای سو متولی برگزاری این گردهمایی است، ادامه داد: این مراسم با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری و مشارکت ستاد فهما کردستان در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بخش سیروان سنندج پیش‌بینی شده است.

احمدی با اشاره به زمان برگزاری این مراسم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده گردهمایی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد روستایی بخش سیروان روز دوشنبه، ۱۶ خردادماه جاری با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

وی بر فعالیت فرهنگی در روستاها تأکید کرد و افزود: کانون‌های مساجد به عنوان پایگاه‌های مردمی، پتانسیلی بالا در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و احیای کارکرد‌های مساجد دارند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مندی روستاییان از برنامه‌های فرهنگی و هنری را ضروری دانست و یادآور شد: جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیار زیادی در شهرهای استان برگزار می‌شود که به منظور بهره‌مندی روستاییان باید بخشی از این برنامه‌ها در روستاهای دارای پتانسیل فرهنگی و هنری برگزار شود.

انتهای پیام
captcha