رسانه‌های ما در اوج مظلومیت توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند/ تجلیل از خبرگزاری ایکنا
کد خبر: 4041777
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما مطرح کرد:

رسانه‌های ما در اوج مظلومیت توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند/ تجلیل از خبرگزاری ایکنا

قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما گفت: کنگره آمریکا رسما بودجه تصویب کرده بود و به شبکه‌های ضدانقلاب برای توسعه اقداماتشان پول می‌داد. این را مقایسه کنید با ما که تا کنون با حداقل امکانات در برابر این هجمه‌های عظیم بین‌المللی ایستاده‌ایم. پیروزی ما در جنگ رسانه‌ای، از پیروزی ما در جنگ‌های نظامی‌ای که داشتیم، بسیار بزرگتر است.

رسانه‌های ما در اوج مظلومیت توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند/ تجلیل از خبرگزاری ایکنابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما امروز ۱۸ اسفند ماه در همایش یادبود شهدای رسانه که در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: اگر بخواهیم جایگاه رسانه و اصحاب آن را بهتر بشناسیم، باید به اصل پیام انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان‌های آن توجه کنیم که در عین مظلومیت به پیروزی رسید و استمرار یافت. یعنی اگر بخواهیم بگوییم پیام انقلاب چه است و چگونه منتقل شده است، باید به شان و جایگاه اصحاب رسانه اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌های ما در اوج مظلومیت توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب، تحریم‌ها، دشمنی‌ها و جنگ تحمیلی آغاز شد و هشت سال تمام کشورهای استکباری با ما جنگیدند و ملت ایران در اوج مظلومیت از خود دفاع کرد. بسیاری تلاش کردند گردونه انقلاب را از حرکت بازدارند، اما هر روز این گردونه با سرعت بیشتر به حرکت خود ادامه می‌داد.

قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اتفاقات و سختی‌های دوران انقلاب، ادامه داد: جریان نفاق، جریان کوچکی نبود. اعضای این جریان ۱۷ هزار تن از انسان‌های ارزشمند این کشور را به شهادت رساندند و بعد از انجام این همه جنایت و خیانت، به دشمنی که با ما در حال جنگ بود، یعنی رژیم بعثی عراق، پناهنده شدند. این یک نمونه از دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی بود. اما انقلاب ما توانست تمام این موانع را پشت سر بگذارد و روز به روز استوارتر و مقاوم‌تر به راه خود ادامه دهد.

موسوی مقدم با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به عنوان یکی از بزرگترین قدرت‌ها مطرح است، گفت: امروز در جهان دو جریان خدامحور و لیبرالیسم انسان‌محور با یکدیگر در رقابت اند و جمهوری اسلامی نماینده جریان خدامحوری است و غربی‌ها به سرکردگی آمریکا، رهبری جریان لیبرالیسم را در دست دارند. امروز در جهان دو جبهه حق و باطل وجود دارد. جبهه حق که جمهوری اسلامی است و جبهه باطل که متشکل از کشورهای استکبار جهانی می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه این همه عظمت پیام‌هایی را در خود مستتر دارد که باید به آن‌ها توجه شود، عنوان کرد: قرن ۲۱، قرن انفجار اطلاعات است و ما باید از طریق رسانه، پیام‌ها و آرمان‌های خود را انتقال دهیم. تا یک دهه پس از پیروزی انقلاب، رقابت رسانه‌ای وجود داشت، اما سپس که انقلاب اسلامی در مسیر انتشار پیام خود در اقصی نقاط دنیا حرکت کرد، جنگ رسانه‌ای شکل گرفت. در تاریخ سابقه ندارد که این میزان دشمنی به وسیله رسانه‌ها صورت گرفته باشد.

قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما اضافه کرد: در یک بررسی که پنج سال پیش انجام شد، مشخص شد این جنگ رسانه‌ای که دشمنان تاکنون علیه ما انجام داده‌اند، ۷۰ برابر جنگ رسانه‌ای است که در دوران جنگ سرد بین شرق و غرب در جریان بود.

موسوی مقدم با اشاره به اینکه بسیاری از زیرساخت‌های رسانه‌ای کشور به خصوص در حوزه صوت و تصویر، تکنولوژی غربی است، اظهار کرد: حالا هم که ماهواره‌ها جهان را تسخیر کرده‌اند و هر روز یک شبکه تلویزیونی جدید علیه انقلاب اسلامی متولد می‌شد. کنگره آمریکا رسما بودجه تصویب کرده بود و به این شبکه‌های ضدانقلاب برای توسعه اقداماتشان پول می‌داد. این را مقایسه کنید با ما که تا کنون با حداقل امکانات در برابر این هجمه‌های عظیم بین‌المللی ایستاده‌ایم. پیروزی ما در جنگ رسانه‌ای، از پیروزی ما در جنگ‌های نظامی‌ای که داشتیم، بسیار بزرگتر است.

وی با بیان اینکه امروزه جنگ رسانه‌ای جایگزین جنگ نظامی شده است و دستاوردهای بیشتری هم دارد، اضافه کرد: جنگ آمریکا در عراق، چندان جنبه نظامی نداشت و بیشتر یک جنگ رسانه‌ای بود. در کشور اوکراین نیز غرب با جنگ رسانه‌ای توانست انقلاب مخملی را ایجاد کند. اگر دقیق نگاه کنیم، می‌بینیم چه تجاوزها و اتفاقاتی در نتیجه جنگ‌های رسانه‌ای رخ می‌دهد.

قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ شبکه فارسی‌زبان که علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: ایستادگی در برابر جنگ رسانه‌ای بسیار سخت و دشوار است، به طوری‌که کاری که فرماندهان جنگ رسانه‌ای انجام می‌دهند، اصلا با کاری که فرماندهان جنگ نظامی می‌کنند قابل قیاس نیست.

موسوی مقدم با اشاره به دشمنی‌های رسانه‌ای که برخی از رسانه‌های جهان از جمله بی‌بی‌سی در زمان جنگ تحمیلی با ما داشتند، گفت: این رسانه‌ها به طوری اخبار جنگ را منتشر می‌کردند که موجب ایجاد یاس و ناامیدی می‌شد. طبق یک نظریه‌ای که وجود دارد، اساسا توسعه رسانه‌های صوتی و تصویری و فضای مجازی، به منظور مقابله با انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: در چنین شرایطی، شهیدان عرصه رسانه توانستند بسیاری از کمبودها را جبران و پیام انقلاب اسلامی را منتشر کنند. یکی از اصلی‌ترین اقدامات داعش، انجام فعالیت‌های رسانه‌ای بود و در حالی‌که جهان غرب هرگز به دنبال رسانه‌ای کردن جنایات داعش و دیگر تروریست‌ها نبود، شهیدان رسانه‌ ما با مجاهدت در حوزه رسانه، تلاش کردند این وقایع را به اطلاع جهانیان برسانند.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های تعدادی از شهدای رسانه و رسانه‌های استان از جمله خبرگزاری ایکنا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha