چرا انقلاب کردیم؟
کد خبر: 4037583
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
ماهنامه «فکه» پاسخ می‌دهد

چرا انقلاب کردیم؟

ویژه‌نامه چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه با عنوان «چرا انقلاب کردیم؟» توسط مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه منتشر شد.

 ماهنامه «فکه»

به گزارش ایکنا، دویست‌وبیست‌وپنجمین شماره از ماهنامه «فکه»، ویژه‌نامه‌ چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با عنوان «چرا انقلاب کردیم؟» به واکاوی برخی از دلایل ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پرداخته است.

ویژه‌نامه‌ چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ماهنامه فکه در پنج بخش کلی«یادداشت»، «ره‌بر»، «چرا انقلاب کردیم»، «انقلابیون» و «قرار انقلاب» انقلاب 57 ایران اسلامی را از نقاط نظر مختلف مورد واکاوی و بررسی قرار داده است.

«بهمنی به نام انقلاب» از اولین مطالب این شماره از ماهنامه فکه است که به یک دهه توصیف انقلاب اسلامی در کلام رهبر معظم انقلاب در راهپیماهی‌های 22 بهمن‌ماه اشاره کرده است.

«عصای موسی» اولین مطلب از بخش «چرا انقلاب کردیم» است که به‌طور مختصر سیر زندگی بنیان‌گذار و معمار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، از زمان تولد تا رحلت ایشان و حوادث مهم سیاسی و نظامی و... ایران اسلامی در این بازه زمانی را روایت کرده است.

 «سفیر یا ابَرجاسوس» از دیگر مطالب این بخش است که نگاهی به نقش و عملکرد سفرای آمریکا در ایران در فاصله کودتای 28 مرداد تا پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

 «چرا انقلاب کردیم؟» از مهم‌ترین مطالب این شماره از ماهنامه فکه است که به واکاوی برخی از دلایل ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پرداخته است.

در ادامه خاطرات اعضای کمیته استقبال از حضرت امام (ره) به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان «آن روز ایران به استقبال امام آمد»، به چاپ رسیده است.

«42گانه دولت‌های انقلاب» شامل گزیده‌ای از سخنرانی‌های روسای جمهور در راهپیمایی‌های 22 بهمن از سال 58 تا سال 99 از دیگر عناوین دویست‌وبیست و پنجمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه است که در بخش «قرار انقلاب» به آن پرداخته شده است.

ماهنامه «فکه» به ادبیات پایداری و مطالبی مربوط به انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس و زندگینامه و سیره شهدا می‌پردازد.

شماره 225 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه در 56 صفحه با شمارگان 3000 نسخه و بهای 18 هزار تومان، توسط مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه به دو زبان فارسی و عربی منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha