صبوری و عشق به خدمت؛ شرط اول حرفه پرستاری
کد خبر: 4019785
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
پرستار بیمارستان اعصاب و روان رشت بیان کرد:

صبوری و عشق به خدمت؛ شرط اول حرفه پرستاری

زهرا چطری شیوایی، پرستار بیمارستان رشت با بیان اینکه پرستاری شغلی عظیم است، گفت: شرط اول حرفه پرستاری صبوری و عشق به آن است. استقامت، مسئولیت‌پذیری و صبر از جمله مهم‌ترین تأثیرات این شغل بر زندگی شخصی و بُعد معنوی زندگی است.

زهرا چطری پرستار

زهرا چطری شیوایی، پرستار بیمارستان اعصاب و روان رشت، به‌مناسبت روز پرستار در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان ضمن اشاره به تقارن این روز، با ولادت حضرت زینب(س) بیان کرد: حضرت زینب(س) با درایت در اتفاقاتی که در مسیر زندگی پربارشان واقع شد، صبر و خویشتن‌داری پیشه‌کرده و هیچ‌گاه در برابر سختی‌ها و مصائب تسلیم نشدند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب الگوی همه ما پرستاران است خاطرنشان کرد: تقارن این روز با روز پرستار موجب افتخار و انگیزه ما پرستاران است. صبر و پایداری این بانوی بزرگوار در تاریخ بی‌نظیر بوده و هرگز تاریخ، مصائبی به عظمت مصائب حضرت زینب به خود ندیده است. به همین علت چنین فردی می‌تواند الگوی صبر برای دیگر افراد باشد.

این کارشناس پرستاری در پاسخ به این سوال که با توجه به سختی‌های شغل شما، چه زمانی احساس خستگی و درماندگی کرده‌اید، گفت: زمانی که نتوانیم برای هموطنانمان کاری کنیم و باوجود تمام تلاش و کوششی که برای بهبود و سلامتی بیماران داریم، از دستشان بدهیم خسته‌کننده‌ترین و سخت‌ترین روز برای ما پرستاران است.

چطری با بیان اینکه با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات این شغل، اما شیرینی و لذتی در آن است که موجب ایستادگی و پایداری ما در این حرفه شده‌ است، تصریح کرد: خداوند در ستایش بندگانش فرمود «هر کس جان یک نفر را نجات دهد گویی جان تمام بشریت را نجات داده است»، حال چه شیرینی و لذتی بالاتر از این که بتوانی با تمام توان خود بشریت را نجات دهی.

این پرستار بیمارستان اعصاب و روان به تأثیرات این شغل بر بُعد معنوی زندگی شخصی پرستاران اشاره کرد و افزود: پرستاری شغل خطیری است که از عهده هر کسی بر‌نمی‌آید. در واقع شغلی والا و عظیم بوده که شرط اولیه آن صبوری و عشق به این حرفه است. مهم‌ترین تاثیری که این شغل بر زندگی شخصی و بعد معنوی ما گذاشته داشتن صبر، استقامت و مسئولیت‌پذیری در زندگی است.

انتهای پیام
captcha