جهاددانشگاهی؛ نهادی مؤثر در توسعه همه جانبه کشور
کد خبر: 3988883
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

جهاددانشگاهی؛ نهادی مؤثر در توسعه همه جانبه کشور

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به موفقیت‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در عرصه‌های علمی، پزشکی، توسعه‌ای و غیره، گفت: جهاددانشگاهی نهادی مؤثر و مهم در توسعه همه جانبه کشور است.

محمد عبدالملکی، مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که به دستور حضرت امام تأسیس شده و از همان آغاز فعالیت خود قدم‌های مثبت و گرانبهایی را در راستای توسعه و پیشرفت کشور برداشته است.

وی به خدمات جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس در طراح و تولید تکنولوژی‌های جنگی که دشمنان ما را در این زمینه‌ها تحریم کرده ‌بودند، خوش درخشید و توانستند جنگ را تکنیکی جلو ببرند و خدمات ارزنده‌ای را در این دوران داشته‌اند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به موفقیت‌های جهاددانشگاهی در پروژه‌های بزرگ علمی، بیان کرد: یکی از موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ جهاددانشگاهی در عرصه‌های علمی سلول‌های بنیادین خون بندناف بوده است و پژوهشگاه رویان یکی از نمونه‌های بارز و موفق جهانی در عرصه‌ اجرای پروژه‌های علمی بوده است.

ردپای جهاددانشگاهی در پروژه‌های کشور

وی افزود: موفقیت در پروژه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی نشان از توانمندبودن این نهاد علمی و انقلابی است و در کل هر جا نقش و رنگی از توسعه و پیشرفت در کشور بوده رد پای جهاددانشگاهی در آن وجود داشته و این یکی از افتخارات این نهاد انقلابی است.

عبدالملکی در ادامه به موفقیت‌های جهاددانشگاهی کردستان اشاره و اظهار کرد: در استان کردستان نیز جهاددانشگاهی با حضور موفق خود توانسته نقش جهادی و اثرگذار خود را در استان به خوبی ایفا کند و در تمام پیشرفت‌‌ها و موفقیت‌های استان حضور جهاددانشگاهی را می‌توان دید و در کل باید گفت جهاددانشگاهی یکی نهاد مؤثر و مهم در توسعه همه جانبه است.

وی با اشاره به اینکه واژه جهاد به معنای تلاشی مضاعف و با تمام توان برای رسیدن به اهداف متعالی و همه جانبه است، ادامه داد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد امیدآفرین در حوزه علم و فناوری کشور بسیار تأثیرگذار در توسعه کشور بوده است.

پاسخگویی به نیازهای داخلی

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: جهاددانشگاهی در واقع در دوران تحریم‌های ظالمانه دشمنان می‌تواند نقش بسیار مؤثرتری داشته باشد و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های خود به بهترین شکل پاسخگو نیازهای کشور باشد و این امر جز با اعتماد، سرمایه‌گذاری برای نیروهای جوان، عالم، دانشمند و توانمند در جهاددانشگاهی و دانشگاه‌های مختلف حاصل نخواهد شد.

وی افزود: جهاددانشگاهی با توجه به عنصر علم و پژوهشگری خود می‌تواند ظرفیت خوبی را برای توسعه همه جانبه کشور فراهم کند چراکه یکی از توانایی‌های جهاددانشگاهی ظرفیت‌ها، تخصص‌ها و استعدادهای گوناگون در حوزه‌های مختلف بوده است که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان در عرصه‌های مختلف ورودی عملی و موفقی را داشته باشد بنابراین باید گفت جهاددانشگاهی یک ظرفیت و سرمایه بزرگی بوده که کمتر نهادی این توانمندی را داشته است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه واحد فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی به منظور بهره‌مندی از توانایی‌های این نهاد انقلابی در حال انعقاد تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی هستیم، افزود: این تفاهم‌نامه از قبل منعقد شده اما محدود بوده و ما در حال گسترش و توسعه این تفاهم‌نامه در عرصه‌های مختلف هستیم.

تعامل و ارتباط مؤثر جهاددانشگاهی

وی با اشاره به رابطه خوب جهاددانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی استان کردستان این است که خود مسئولان این نهاد علمی و انقلابی بسیار فعال بوده و به طور مستقیم با نهادها و دانشگاه‌های مختلف ارتباط می‌گیرند و این فعال بودن مسئولان در سطح استان می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان افزود: سرمایه بزرگ جهاددانشگاهی با تعامل و ارتباط و ایجاد یک فضای دوستی و صمیمانه و شناخت همه جانبه با دستگاه‌ها و مراکز علمی می‌تواند در حل مسائل استان و کشور مؤثرتر و کارآمدتر حضور داشته باشد.

وی تأکید کرد: جهاددانشگاهی باید از مسائل و مشکلات کشور شناخت و آگاهی کافی را داشته باشد چراکه این شناخت زمینه ساز انجام اقدام اثرگذار و عملی خواهد بود و در این صورت می‌توان از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی بهره کافی و وافی را برد و با حرکت جهادی مورد تأکید مقام معظم رهبری راه‌حل‌های مهمی را برای حل مسائل کشور و استان ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha