نماز جمعه زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است
کد خبر: 3985855
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
امام‌جمعه رشت:

نماز جمعه زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه استماع مطالب دینی موجب نورانیت دل می شود، تصریح کرد: نماز جمعه در دل دشمنان ایجاد رعب می کند؛ ضمن اینکه نماز جمعه محل بندگی جمعی مسلمانان و زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام‎جمعه رشت، اول مردادماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به مشکل کم آبی در استان خوزستان، بیان کرد: مردم خوزستان در کنار آب زندگی می‌کنند و مدت ۵۰ سال است که آب ندارند و متأسفانه در سال های گذشته به این استان کم توجهی شده است.

وی خوزستان را پاره تن ایران خواند و اظهار کرد: آبرسانی با تانکر به مردم خوزستان غیر قابل قبول است و تازه مسئولان بسیج شدند تا به مردم این استان آبرسانی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمنان به دنبال سوءاستفاده از مشکلات مردم هستند، تصریح کرد: کسانی که در برابر دریای خروشان ملت ایران قرار می گیرند، عددی نیستند. در جریان فتنه 88 که اوج اجتماع کفر بود، شیاطین دنیا جمع شدند و نتوانستند علیه جمهوری اسلامی کاری انجام دهند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سوم مرداد، یادآور شد: یکشنبه هفته آینده مصادف با سوم مرداد، سالروز تصویب قانون نکبت بار کاپیتولاسیون با فشار آمریکا و نمایندگان مجلس ایران است.

وی به وقوع انقلاب اسلامی و از بین رفتن قانون نکبت بار کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی عزت از دست داده خود را باز ستاند و امروز صدای «مرگ بر آمریکا» توسط مجلس و ملت ایران بلند است.

آیت الله فلاحتی با تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع)، بیان کرد: طبق فرمایش امام دهم، خدا در کره زمین دارای بقعه هایی است که دوست دارد انسان ها در آن دعا کنند و یکی از آن بقاع کربلاست؛ ضمن اینکه یکی از جاهایی که دعا مستجاب می شود، نماز جمعه است.

وی به اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ توسط آیت الله طالقانی در تهران اشاره کرد و گفت: نماز جمعه اجتماع هفتگی مسلمانان است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه استماع مطالب دینی موجب نورانیت دل می شود، تصریح کرد: نماز جمعه در دل دشمنان ایجاد رعب می کند؛ ضمن اینکه نماز جمعه محل بندگی جمعی مسلمانان و زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است.

وی همچنین به فرارسیدن سالروز عید سعید غدیر، یادآور شد: غدیر عید ولایت و بزرگترین عید مسلمانان است، لذا باید در شناخت و معرفت نسبت به امام اهتمام داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه معرفت نسبت به امام موجب سعادت انسان می شود، گفت: امام حلقه ارتباط میان انسان و خداست و اگر انسان ها نسبت به امام معرفت پیدا کنند مشکلات بشر برطرف می شود.

انتهای پیام
captcha