مشارکت ۵۴ درصدی سمنانی‌ها در انتخابات
کد خبر: 3978574
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

مشارکت ۵۴ درصدی سمنانی‌ها در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: بالغ بر ۵۴ درصد واجدان شرایط رأی دادن در استان تا ساعت یک بامداد امروز شنبه در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند.

مشارکت 54 درصدی سمنانی‌ها در انتخابات

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدعباس دانایی، رئیس ستاد انختابات استان، امروز، 29 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین آمار، نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر یعنی بالغ بر ۵۴ درصد واجدان شرایط رای دادن در استان، تا حدود ساعت یک بامداد در انتخابات شرکت کردند و رأی خود را به صندوق‌ها ریختند.

وی ادامه داد: از زمان آغاز رأی‌گیری تاکنون در استان با توجه به نسبت واجدان شرایط شرکت در انتخابات مردم شهرستان‌های آرادان، میامی و سرخه بیشترین مشارکت را داشته‌اند.

دانایی با بیان اینکه فرآیند جمع‌آوری آرا در شعب شهری استان که تا ساعت ۲ بامداد تمدید شده بود، در این ساعت خاتمه یافت یادآور شد: ولی اگر افرادی برای مشارکت انتخاباتی در حوزه‌ها حضور داشتند کار رأی‌گیری از آن‌ها انجام می‌شود.

دانایی با اشاره به اینکه انتخابات شورای شهر سمنان الکترونیکی برگزار شد گفت: پس از تأیید هیئت نظارت و تأیید شورای نگهبان، نتایج در ساعت‌های اولیه صبح امروز اعلام شد.

دبیر ستاد انتخابات استان با تأکید بر اینکه طبق دستورالعمل ابتدا آرای کتبی انتخابات ریاست جمهوری شمارش و سپس تعرفه‌های شوراها شمارش شد متذکر شد: از ساعت هفت صبح جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ روند برگزاری انتخابات همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد و مردم استان در لحظات اولیه با حضور چشمگیر خود پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

دانایی اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر در رده‌های مختلف اجرایی شامل هیئت‌های اجرایی و بازرسی، ستاد انتخابات، نمایندگان فرماندار، نیروی انتظامی، اعضا شعبه‌ها، کاربران، رانندگان و نیروهای خدماتی برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان سمنان مشارکت کردند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان با بیان اینکه ۷۷۹ شعبه اخذ رأی برای حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در استان وجود داشت گفت: از این تعداد ۴۸۳ شعبه اخذ رأی شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی روستایی بود.

به گفته وی ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر، شامل ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن در استان سمنان واجد شرایط رأی دادن بودند که ۱۰ هزار و ۹۰۶ رأی اولی در استان حضور داشتند که پنج‌هزار و ۳۳۷ نفر از آنان دختر و ۵ هزار و نفر ۵۶۹ پسر بودند.

انتهای پیام
captcha