شناسایی 53 بیمار جدید کرونایی در سمنان
کد خبر: 3967042
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

شناسایی 53 بیمار جدید کرونایی در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از شناسایی ۵۳ بیمار جدید کرونایی در شهرهای تابعه دانشگاه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

شناسایی 53 بیمار جدید کرونایی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، امروز 5 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای یکشنبه ۵۳ بیمار جدید با تست مثبت کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان شناسایی شده گفت: همچنان آمار ابتلاء به کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه نگران کننده است و مردم می‌بایست بیشتر رعایت پروتکل‌ها را در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: مجموع کرونایی‌های شهرهای تابعه دانشگاه از اسفند ماه سال قبل تاکنون به ۲۴ هزار و ۱۲۵ نفر افزایش یافته که در این راستا هر چند میزان ابتلاء و بستری نسبت به روزهای قبل کمی کاهش یافته اما نگرانی‌ها هنوز پابرجا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا ابتدای پنجمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۴ در واقع چهار هزار و ۷۲۱ بیمار در شهرهای تابعه دانشگاه پس از بهبودی از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند افزود: تعداد کل بیماران بستری شده در بیمارستان‌های شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون پنج هزار و ۶۵۱ نفر بوده است.

به گفته دانایی؛ دوری از تجمعات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها، استفاده از ماسک و… در زمره اقداماتی است که می‌تواند شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد.

به گزارش مهر، استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است. از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در سطح استان سمنان تقریباً یک هزار نفر جان باخته‌اند.

انتهای پیام
captcha