فکه پا به «جبهه‌ای سخت به نام کرونا» گذاشت
کد خبر: 3962522
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
پیشخوان نشریات/

فکه پا به «جبهه‌ای سخت به نام کرونا» گذاشت

دویست و پانزدهمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه ویژه فروردین منتشر شد.

روایتی از شهیدان مدافع سلامت در فکهبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ تازه‌ترین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به عناوینی همچون مردم میان کرونا و گرانی، بهار در سایه آرامش او، کرونا و موج سهمگین اربعین، خوزستان من، کرونا آزمون جهانی، جبهه‌ای سخت به نام کرونا، جدال با تاجدار، بسیج پای کار مردم، جهاد طلبه‌ها رودررو با کرونا، در مسیر بهشت، پایانی خوش مزدی به وسعت بهشت، رنگین کمان حضور و ... اختصاص دارد.

در یک سالی که کشورمان درگیر بیماری همه‌گیر کرونا بوده است، گروه‌های جهادی زیادی برای مقابله با این بیماری و کنترل آن وارد عرصه خدمت‌رسانی به مردم شده‌اند. یکی از این گروه‌ها مؤسسه جهادی و تبلیغی «بلاغ مبین» است. در حال حاضر یک شورای ۱۰ نفره از طلبه‌ها این مؤسسه را اداره می‌کنند که هیچ کدامشان حقوق‌بگیر جایی نیستند و همه مشغول درس و بحث هستند. در این مصاحبه، حجت الاسلام حسن مرادی مسئول این مؤسسه به تشریح فعالیت‌هایشان در یک سال گذشته پرداخته است.

جدال با تاجدار درباره واکسن کووید ۱۹ است که به انواع واکسن‌های تولید شده کشور‌های مختلف از جمله ایران پرداخته است. یکی از ده‌ها نکته مثبت کرونا، حرکت جهادی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان کشور برای خلق یک حماسه جاوید دیگر در حوزه تولید واکسن ایرانی است که خوشبختانه کشورمان را در بین ۱۱ کشور برتر در تولید این واکسن، آن هم در مدتی محدود و کوتاه قرار داده است.

یکی از سازمان‌هایی که با شروع بیماری کرونا پای کار مقابله با شیوع و مبارزه با آسیب‌های آن آمد، اوقاف و امور خیریه بود. این سازمان توانست در یک سال گذشته خدمات خوبی برای کمک به کشور در مقابله با این بیماری ارائه دهد. در ماهنامه فکه، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره خدمات این سازمان صحبت کرده است.

در مسیر بهشت، روایتی از شهیدان مدافع سلامت است که به معرفی آن‌ها از استان‌های سراسر کشور پرداخته است. از جمله آن‌ها می‌توان به مرضیه روشندل، یادگار فتاحی، سیدمحمود نوریان، فرانک داودی، محمد زارع جوشقانی، شیوا فریدی، مصطفی علیدادی، مهشید گودرز و اصغر عیسی‌آبادی اشاره کرد.

گزارش عملکرد بسیج طلاب تهران بزرگ سپاه محمد رسول الله(ص) در دوران کرونا در صفحه‌ای با عنوان «رنگین‌کمان حضور» انعکاس یافته است. نیرو‌های جهادی سپاه که حدود ۴۰ گروه هستند، کار سلامت معنوی بیماران را هم در بیمارستان‌ها پی گرفتند. برگزاری نماز جماعت برای بیماران، خواندن دعا و توسل، برقراری ارتباط تصویری بین بیماران و خانواده‌های آنها و ... از این جمله است. همه این‌ها بسیار امیدبخش بوده و موجب نشاط روحی بیماران شده است.

مصاحبه با اکرم سادات سعیدی ابراهیمی، همیار سلامت و تطهیرکننده جهادی اموات کرونایی نیز گفت‌وگوی جالب و خواندنی است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: وقتی پیکر‌ها را شست‌وشو می‌دهم در ذهنم به متوفی می‌گویم طلاهایت کو؟ خانه و ماشینت کجاست؟ چقدر غصه برای دنیا خوردی؟ وقتی دستش را در دستم می‌گیرم دعا می‌کنم که دست پر از اینجا برود. آن جا همه اموات شکل هم هستند، یک لباس و یک رنگ. نمی‌توانی بفهمی هر کدام چه کاره بوده‌‍اند و چه مقامی داشتند.

انتهای پیام
captcha