تحقق شعار جمهوری منوط به مقاومت و ایستادگی است
کد خبر: 3930415
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

تحقق شعار جمهوری منوط به مقاومت و ایستادگی است

معاون امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه اگر مردم خواهان تحقق شعار جمهوری هستند، راهی جز تحمل بعضی از فشارها و مباحث مرتبط با آن را ندارند، گفت: تحقق این شعار بنیادی، منوط به مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش ایكنا از فارس، ظفر افشون، معاون امور اقتصادی استانداری فارس امروز، ٢٩ مهر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز که به‌مناسبت روز ملی صادرات برگزار شد، با بیان اینکه اگر مردم خواهان تحقق شعار جمهوری هستند، راهی جز تحمل بعضی از فشارها و مباحث مرتبط با آن را ندارند، گفت: تحقق این شعار بنیادی، منوط به مقاومت و ایستادگی است، زیرا دنیا در راستای جلوگیری از تحقق این شعار فشارهای غیرقابل تحملی را به نظام و مردم وارد کرده است.

وی با تصریح اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر همکاری بین‌المللی توافقی با دنیا در قالب برجام امضا کرد، افزود: برنامه برجام تابع یک سیاست مدبرانه به نتیجه رسید اما آمریکا وقتی دید در جنگ دیپلماسی بازنده است، یک‌جانبه این توافق را نقض و از آن خارج شد. هدف آن‌ها فشار مضاعف بر نظام بود و در این راستا حتی بسیاری از شرکت‌ها و شخصیت‌ها را تحریم کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: دنیا هم تسلیم این یک‌جانبه گرایی آمریکا شد و بسیاری از کشوها تحت فشار آمریکا ارتباط خود را با ما قطع کردند و امروز ما را در تقابل ر رویایی قرار دادند.

افشون با بیان اینکه برای برون‌رفت از این فضا نیازمند تدبیر هستیم، گفت: شاید می‌شد بعضی از مسائل و جریان‌ها را بهتر مدیریت کرد اما واقعیت وجود یک فشار فزاینده بر نظام و حاکمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است، گفت: صدای گلوله‌ها را نمی‌شنویم اما شهیدان اقتصادی زیادی داریم.

معاون امور اقتصادی استانداری فارس تاکید کرد: امروز راهبر ما باید در حوزه توسعه صادرات باشد و در این راستا سفارت خانه‌ها و دیپلماسی کشرمان در تمام کشورهای دنیل در راستای توسعه صادرات قرار گیرد.

افشون تاکید کرد: سفارت خانه‌های ایران در کشورهای مختلف باید در کنار تعاملات سازنده و کارکردهای دیپلماسی بخش قابل توجهی از رویکرد خود را معطوف به توسعه صادرات و زمینه استفاده از قابلیت‌های صادراتی را فراهم کنند.

وی، موتور محرک تولید کیفی را صادرات هر کشور دانست و گفت: باید با تمام وجود در خدمت صادرات باشیم تا واحدهای راکد و نیمه راکد را به حرکت در آوریم.

معاون استاندار فارس یادآور شد: امروز به نظر می‌رسد برخی از مدیران روحیه جهادی در حل مشکلات صادراتی ندارند و این امر موجب شده تا بسیاری از واحدهای خوب صادراتی کشور در بلاتکلیفی قرار گیرند.

افشون همچنین تاکید کرد: بانک مرکزی تکلیف را مشخص و اختیار را به استان‌ها واگذار کند، چون امروز استان‌ها در تصمیم گیری ناتوان هستند.

انتهای پیام
captcha