«جان‌محمد» با «فکه» وارد بازار نشر شد
کد خبر: 3922943
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳

«جان‌محمد» با «فکه» وارد بازار نشر شد

شماره ۲۰۸ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی «فکه» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه ویژه شهریور ماه ۹۹ به چاپ رسید.

«جان‌محمد» با «فکه» وارد بازار نشر شدبه گزارش ایکنا، در تازه‌ترین شماره ماهنامه «فکه» عناوینی از جمله «جهادی به نام روایتگری؛ لزوم ثبت فرهنگ دفاع مقدس در بیانات رهبر معظم انقلاب به بهانه چهلمین سال شروع جنگ تحمیلی»، «سندی برای پیشرفت؛ نگاهی اجمالی به برنامۀ همکاری‌های ایران و چین و بازتاب آن در رسانه‌ها»، «فاطمه دیگر...؛ روایتی از فاطمه ثناخوان؛ جوان‌ترین غسال جهادی»، «داستان یک جنگ»، «جنگی که گنج شد»، «صدامی که ما شناختیم»، «وقتی انگلیس مخالف راه‌آهن بود!»، «دوران پهلوانی»، «پدافند غیرعامل» و «مجلس امید و انتظار» منتشر شده است. 

همچنین «جان محمد» یعنی فدایی رسول‌الله؛ پرونده ویژه شهید مدافع حرم سردار جان‌محمد علیپور»، «شهادتی که دوست دارم»، «حضور همیشگی»، «طراح زرهی»، «قوت قلب نیروها»، «مرد روز‌های سخت»، «شهری مثل شهیدانش» و «صبح خاکریز» هم دیگر عناوین شماره جدید ماهنامه «فکه» را به خود اختصاص داده‌اند. 

در بخشی از این ماهنامه درباره «جان‌محمد» از زبان سردار پورجوادی، فرمانده لشکر عملیاتی ۷، ولی عصر خوزستان می‌خوانیم: جان‌محمد طراح زرهی در سوریه است. کارش از ابتدای سال ۹۳، آموزش نیرو‌های سوری بود. برای گردان زرهی. آنجا کار با تانک‌های جدید تی - نود را آموزش می‌داد که در عملیات‌های مختلف کارساز بودند. جان‌محمد در زمینه تخصصش سخت‌کوش و پرتلاش بود. در عین حال بسیار بامحبت بود. وقتی نیرو‌های لشکر، ولی عصر را بردیم منطقه حلب هوا سرد بود. حمام‌ها، گازوییل می‌خواستند و همه جا این امکان را نداشت. وی که در سوریه نیروی ثابت بود و مقر و تشکیلات داشت، بچه‌ها را برد مقرشان در شیخ نجار تا از حمام و امکانات آنجا استفاده کنند. بعضی دیگر از بچه‌ها از نظر اندازه لباس گرم مشکل داشتند. جان محمد می‌رفت و لباس مناسب بچه‌ها را می‌آورد.

«جان‌محمد» با «فکه» وارد بازار نشر شد

زرهی را توی دشت استفاده می‌کنند ولی نوآوری جان‌محمد این بود که توی ارتفاعات هم استفاده می‌کرد. او در آن شرایط نفربرها و ادوات نظامی را بدون تلفات وارد شهر کرد. وقتی از ارتفاعات چهل تا تانک وارد شهر شدند، خودش روی تانک اول بود. مردم برایشان دست تکان می‌دادند و شادی می‌کردند. با ورودشان به لحاظ نظامی، منطقه عملاً تثبیت شد و به لحاظ روانی، منجر به دلگرمی مردم نبل و الزهرا و رزمندگان شد و لرزه بر اندام دشمن افتاد. »

ماهنامه «فکه» به همت مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه به مطالبی مربوط به انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس و زندگینامه و سیره شهدا می‌پردازد. 

انتهای پیام
captcha