اجرای ۱۶۰ برنامه توسط کمیته کودک و نوجوان دهه فجر لرستان
کد خبر: 3876121
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

اجرای ۱۶۰ برنامه توسط کمیته کودک و نوجوان دهه فجر لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کانون لرستان گفت: کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر لرستان برای دهه فجر بیش از ۱۶۰ برنامه مختلف را با توجه به روزشمار ایام، پیش‌بینی کرده است.

اجرای 160 برنامه توسط کمیته کودک و نوجوان دهه فجر لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون لرستان که یک‎شنبه، 13 بهمن‌ماه برگزار شد، گفت: هنر نمایش یکی‌ از جذاب‌ترین فعالیت‌های کانون است و تئاتر کتابخانه‌ای در مراکز کانون لرستان به‌صورت فرآیندمحور در طول سال انجام می‌شود و طرفداران زیادی بین نوجوانان دارد و در استان لرستان استعدادهای زیادی در این رشته وجود دارد.

وی ادامه داد: از میان پانزده اثر نمایشی در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای و تئاتر عروسکی که در مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان آماده شدند و به اجرا درآمدند، شاهد اجرای شش نمایش در مرحله استانی بودیم که همه این آثار از نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان افزود: در پایان این جشنواره سه گروه به‌عنوان برگزیده از سوی هیئت داوران برای حضور در رقابت کشوری جشنواره انتخاب و معرفی خواهند شد.

محمدی در ادامه به برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر اشاره کرد و گفت: برنامه‌های کانون لرستان با شعار محوری «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» جمع‌بندی و نهایی شده‌اند.

وی افزود: کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر، برنامه‌های متنوعی را با توجه به ترویج اندیشه‌های امام راحل(ره) و معرفی شخصیت ایشان و چهل و یکمین سالگی انقلاب و معرفی وقایع انقلاب به کودکان و نوجوانان پیش‌بینی کرده است.

محمدی اضافه کرد: برای دهه فجر بیش‌ از 160 برنامه مختلف برای کودکان و نوجوانان با توجه به روزشمار ایام، پیش‌بینی شده است.

این آیین با اهدای جوایز به برگزیدگان بخش‌های مختلف و معرفی سه گروه، «نمایش گنجشکک اشی مشی» ازمرکز کانون شماره یک خرم‌آباد به کارگردانی گلشن حسنوند، «نخودی و دیو خشکسالی» از مرکز کانون شماره 5 خرم‌آباد به کارگردانی مژگان فرضی‌پور و «دل کوچک مترسک» از مرکز کانون الیگودرز به کارگردانی مهدی زنگنه برای حضور در رقابت کشوری به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
captcha