دیدار همکاران فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با استاد «م.موید»
کد خبر: 3845804
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

دیدار همکاران فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با استاد «م.موید»

گروه اجتماعی - مجموعه همکاران معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در راستای بزرگداشت شخصیت‌های فرهیخته علمی و ادبی و دینی استان با استاد محمدحسین مهدوی(م.موید) در لاهیجان دیدار کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، مجموعه همکاران معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در راستای بزرگداشت شخصیت‌های فرهیخته علمی و ادبی و دینی استان که در قالب طرح هماهنگ «دیدار با مفاخر» سازمان دانشجویان برگزار شد امروز، 7 مهرماه در منزل استاد محمدحسین مهدوی(م.موید) در لاهیجان حضور پیدا کردند.

استاد محمدحسین مهدوی متخلص به م.موید در هفتم تیرماه سال 1322 در نجف اشرف و از پدری لاهیجانی و مادری رودسری به دنیا آمد. از پدرش آیت‌الله حاج شیخ محمد مهدوی لاهیجی دیوان شعری به یادگار مانده است.

دیدار همکاران فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با استاد م.موید

حسین فرختار، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان در این دیدار، تاریخ غنی و فرهنگ دیرپای کشور اسلامی ایران را خاستگاه مفاخر ارزشمند و بلندمرتبه دانست و اظهار کرد: چهره‌های علمی و فرهنگی و ادبی و مذهبی ایران در حوزه‌های مختلف علوم و فنون و طب و حکمت و فلسفه و معارف خدمات و آثار ارزنده‌ای از خود به جا گذاشته‌اند.

وی گسترش فرهنگ پاسداشت مقام و مرتبه گنجینه‌های علم و ادب و عرفان به منظور الگوبرداری از سبک زندگی این بزرگواران در محیط های علمی و دانشگاهی و انتقال آن به نسل جوان دانشجو را یکی از اولویت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی دانست و اضافه کرد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان مفتخر است که اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی تحت عنوان «دیدار با مفاخر» کند تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در راستای شناسایی و معرفی فرهیختگان، بزرگان، دانشمندان و اندیشمندان افتخارآفرین ایران‌زمین و دیار گیلان گامی موثر و مفید بردارد.

این مسئول فرهنگی استاد محمدحسین مهدوی را یکی از قله‌های درخشان ادب و فرهنگ گیلان دانست و گفت: دریافت نشان درجه یک هنری نشان‌دهنده نقش برجسته استاد موید در عرصه فرهنگ و هنر و ادب و عرفان است.

دیدار همکاران فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با استاد م.موید

استاد محمدحسین مهدوی نیز در این دیدار از شعر به عنوان یک وسیله ارتباط جمعی یاد کرد و متذکر شد: مسئله هنر به نوعی زایش است و شاعر مانند مادری دلسوز باید به آراسته کردن فرزندش اهتمام ورزد.

وی کتاب «حسین علی» خود را به زبان فارسی دانست و خاطرنشان کرد: با وجود دشوار بودن خواندن عبارات فارسی در کتاب «حسین علی»، سعی کردم جوانان را با استفاده از زبان فارسی به عاشورا پیوند بزنم.

دیدار همکاران فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با استاد م.موید

به گزارش ایکنا، مجموعه شعرهای «مگر با لبخنده ماه»، «گلی اما آفتابگردان»، «تو کجاست؟»، «سیماب‌های سیمین»، «پروانه بی‌خویشی من»، «بی‌خوانش پرندگان»، «نرگس هنوز»، «سه بار می‌گویم گل سرخ»، «دستاس هنوز می‌چرخد»، «پندار آبی»، «به سپیدی تاج محل»، «درخشش شبانه سیب سیاه»، «غزلواره‌های هزار»، «آوند»، «ساعت هنوز گل سرخ است» و مجموعه نثر «حسین علی» تاکنون از موید به چاپ رسیده است. همگی این آثار در کتاب «کارهای شعری م.موید» گردآوری شده است.

دیدار همکاران فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با استاد م.موید

انتهای پیام

captcha