گیلان بیش از 600 شهید دانش‌آموز دارد
کد خبر: 3844417
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶

گیلان بیش از 600 شهید دانش‌آموز دارد

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه بیش از 600 شهید دانش‌آموز گیلانی و 10 شهید فرهنگی تقدیم اسلام و انقلاب شده است، گفت: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم و دانش‌آموزان را با نسل دفاع مقدس پیوند بزنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز،‌ اول مهرماه در آیین گرامیداشت بازگشایی مدارس در دبیرستان شاهد کمیل، مهر را بهار تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: امروز نقش آموزش و پرورش در چشم‌انداز رشد و تعالی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به رشد قابل ملاحظه کشور در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی و نظامی طی چهل سال گذشته، افزود: ریشه همه این پیشرفت‌ها و بالندگی‌ها در مراکز آموزشی است لذا انتظارات از آموزش و پرورش بسیار بالاست تا بتوانیم به تمدن‌سازی ایرانی - اسلامی مورد نظر در بیانیه گام دوم برسیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: شهدا خالق این مقطع پرافتخار از تاریخ کشور هستند و وظیفه خود می‌دانیم یاد و خاطره و سبک زندگی شهدا را زنده نگه داریم.

پاکاری مشارکت آحاد افراد و اقشار جامعه در خلق حماسه دفاع مقدس را عامل ماندگاری آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی دانست و گفت: در آن زمان پیر و جوان و زن و مرد در کنار هم برای حفاظت از کیان این مرز و بوم مجاهدت و رشادت و فداکاری کردند.

وی با بیان اینکه استان گیلان بیش از 600 شهید دانش‌آموز و 10 شهید فرهنگی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، متذکر شد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم و دانش‌آموزان را با نسل دفاع مقدس پیوند بزنیم.

این مقام مسئول شهدا را الگوی تمام و کمالی برای همه نسل‌ها دانست و خاطرنشان کرد: شهدا با تاسی به فرهنگ عاشورا در جبهه‌ها حضور یافتند و ‏با توسل به ائمه اطهار(ع) توانستند ایثارگری‌ها و ‏فداکاری‌های بزرگی را در دفاع مقدس به انجام برسانند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان یادآور شد: تقارن بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و عاشورای حسینی نشان می‌دهد که دانش‌آموزان و معلمان باید در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب حرکت کنند.

انتهای پیام

captcha