مدال شهادت؛ بهترین هدیه خدا برای انسان
کد خبر: 3843759
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

مدال شهادت؛ بهترین هدیه خدا برای انسان

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان بهترین هدیه خدا برای انسان را مدال شهادت ذکر کرد و یادآور شد: هیچ مدالی برای انسان در دنیا و آخرت مانند شهادت نیست.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 30 شهریورماه در یادواره شهدای روحانی شرق گیلان که در مسجد امام علی(ع) ملاامیر رودسر برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران براساس اعتقادی که برگرفته از قرآن عزیز است حرکت می‌کند.

وی شهدا را زنده و دارای حیات طیبه عنوان کرد و افزود: شهدا نظاره‌گر زندگی انسان‌ها در دنیای مادی هستند لذا خدای متعال شهید را با دیگر انسان‌ها مقایسه نمی‌کند. زمانی که مردم ما در غربت به سر می‌بردند آیات قرآن زنده‌کننده دل‌ها بود و بر این اساس شهیدان در جنگ تحمیلی آیات جهاد و شهادت را برای ملت ایران زنده کردند.

امام جمعه رشت آیات الهی را نویدبخش حیات معنوی برای جوانان دانست و بیان کرد: این تفکر که شهید جاوید است و حیات طیبه دارد و احیاکننده محسوب می‌شود همچنان در گوش قدرت‌های سلطه‌گر طنین‌انداز است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به عزت‌آفرینی ملت ایران در دوران دفاع مقدس، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت عزت را برای مردم ما به ارمغان آورده و شهادت وسیله‌ای برای تعالی انسان و مبنای تفکر اسلامی است و شهید رو به رشد حرکت می‌کند.

وی بهترین هدیه خدا برای انسان را مدال شهادت ذکر کرد و یادآور شد: هیچ مدالی برای انسان در دنیا و آخرت مانند شهادت نیست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ملت ایران با مقاومت در برابر استکبار جهانی ایستاده است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس جنگ سخت بود و امروز در نبرد نرم قرار داریم و این جنگ به مراتب خطرناک‌تر از جنگ سخت است.

امام جمعه رشت اضافه کرد: دفاع مقدس در نسل معاصر آنقدر تاثیرگذار بوده که شهادت را مدالی ارزشمند برای خود می‌داند و در فراسوی مرزها برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) می‌رود.

نماینده ولی فقیه در گیلان شهید را ناظر وجه‌الله دانست و تصریح کرد: تنها پیامبران الهی می‌توانند به وجه‌الله نظر کنند و شهید به این مقام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ رسانه‌ای و هجمه شبکه‌های اجتماعی به خانه‌های مردم رسوخ کرده است، متذکر شد: دشمن به دلیل عمیق بودن آموزه‌های اسلام نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

امام جمعه رشت به جانفشانی روحانیت در حفظ اسلام اشاره کرد و گفت: در طول یک‌هزار سال گذشته روحانیت در جبهه‌های مختلف خود را سپر بلای دین کرده است. در واقع عالمان دین در عرصه جهاد و مبارزه میدانی هیچوقت آرام نبودند و برای باقی ماندن اسلام خون دل خوردند.

وی با اشاره به بعثت انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) در دنیای معاصر، یادآور شد: امروز مردم می‌دانند که خط قرمز انقلاب و نظام اسلامی خدا، قرآن و ولایت است و باید ریشه‌های مفاسد ریشه‌:ن شود.

انتهای پیام

captcha