همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» برگزار شد
کد خبر: 3843756
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» برگزار شد

گروه اجتماعی - همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس امروز، 30 شهریورماه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای انزلی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه انزلی امروز، 30 شهریورماه در همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس»، با اشاره به فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های ملت بزرگ ایران در هشت‌سال دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس یک تکلیف بود و همه اقشار مردم در ادای این تکلیف نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه توطئه‌های استکبار جهانی هشت‌سال جنگ تحمیلی را علیه ملت ایران رقم زد، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس را به درستی به نسل جوان انتقال دهیم، زیرا جوانان و نوجوانان امروز از آن دوران فاصله دارند و روزهای جبهه و جنگ را لمس نکرده‌اند لذا وظیفه متولیان فرهنگی به ویژه تلاشگران عرصه قلم و کتاب است که این خلاء را جبران کنند.

امام جمعه انزلی هفته دفاع مقدس را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس کتاب‌های بسیار زیادی تالیف شده است، اما باید کارشناسی‌های لازم صورت بگیرد تا این کتاب‌ها جذابیت لازم را داشته باشد و نسل جوان بتواند با این فرهنگ پیوند برقرار کند لذا باید برش‌هایی از خاطرات دفاع مقدس را به صورت جداگانه برای کودکان و نوجوانان به زبان خودشان تبیین و معرفی کنیم.

شمس‌الدین ترویج فرهنگ کتابخوانی را یکی از تاکیدات رهبر انقلاب دانست و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس نوجوانان و جوانان بسیاری داشتیم که دفاع از اسلام و نظام و کشور را بر تحصیل ترجیح دادند لذا این فرهنگ مقدس باید به وسیله کتاب به نسل امروز منتقل شود و جوانان و نوجوانان ما ضرورت اقدام به‌موقع را درک کنند.

وی اقدام به‌موقع را ویژگی افراد دارای آگاهی و بصیرت دانست و اضافه کرد: نسل جوان باید با اقدام قاطع، به‌موقع و انقلابی در شرایطی که کشور و نظام در خطر است آشنا شوند و شهدا بهترین الگو هستند، زیرا دشمنی دشمنان از بین نرفته و در قالب جنگ اقتصادی استمرار دارد.

امام جمعه انزلی اقتصاد مقاوتی، صرفه‌جویی و مصرف کالای داخلی را لازمه جنگ اقتصادی دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی در ابعاد فرهنگی و اقتصادی به شدت مورد هجمه دشمنان است و باید با استفاده از دستاوردهای دفاع مقدس بر دشمنان فائق آییم.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه و تعالی، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راهکارها برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان تالیف کتاب‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های دفاع مقدس موجب نهادینه شدن باورها و اعتقادات و آرمان‌ها و ارزش‌ها در نسل جوان می‌شود، تصریح کرد: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از طریق کتاب بهترین روش برای زنده نگه داشتن آموزه‌های ارزشی همچون ایثار و مقاومت و شجاعت و دلاوری و جهاد و شهادت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان متذکر شد: مقام معظم رهبری از هشت‌سال دفاع مقدس تعبیر به گنجینه کردند و لذا وظیفه داریم این گنجینه ارزشمند را به آیندگان انتقال دهیم.

به گزارش ایکنا، همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس امروز، 30 شهریورماه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای انزلی برگزار شد.

انتهای پیام

captcha