بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر گیلان تشکیل می‌شود/ 51 زن جانباز داریم
کد خبر: 3843561
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر گیلان تشکیل می‌شود/ 51 زن جانباز داریم

گروه اجتماعی - مدیرکل امور بانوان گیلان از تشکیل بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر گیلان خبر داد و گفت: گیلان 33 شهید زن، 51 زن جانباز و بیش از 340 زن رزمنده و امدادگر دارد.

فاطمه رفیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، نقش‌آفرینی شیرزنان ایران اسلامی در طول دوران انقلاب به ویژه سال‌های دفاع مقدس را غیر قابل انکار دانست و اظهار کرد: اگر مادران و همسران و بانوان غیور و شجاع ایران همگام با رزمندگان نبودند، شاید دفاع مقدس شکل دیگری پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به استمرار نقش بی‌بدیل بانوان در طول چهل سال گذشته تاکنون، افزود: امروز نیز شاهد ایثار و فداکاری مادران و همسران شهدای مدافع حرم هستیم که از مرزهای ایمانی و اعتقادی انقلاب و نظام حراست کردند.

مدیرکل امور بانوان گیلان با تاکید بر لزوم گرامیداشت جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدای هشت‌سال دفاع مقدس، عنوان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار، فداکری، شجاعت، حماسه‌گری، مقاومت، جهاد و شهادت است، زیرا امروز در جنگ نابرابر با استکبار جهانی قرار داریم و بدون فرهنگ ایثار و شهادت نمی‌توانیم با هجمه‌های دشمنان مقابله کنیم.

رفیعی از تشکیل بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: باید به ترسیم خاطرات، فعالیت‌ها و سیره زندگی این زنان بپردازیم تا الگویی برای زندگی امروز ما باشد.

وی از برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع زنان دفاع مقدس خبر داد و یادآور شد: خاطرات شفاهی بانوان ایثارگر باید با استفاده از ابزار هنر و رسانه تبیین شود تا بیشترین اثرگذاری را بر جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان گیلان اجرای تئاتر خیابانی و برگزاری مسابقه نقاشی و دست‌ساخته‌های کودکان با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته پیش رو دانست و اضافه کرد:‌ 31 شهریورماه لغایت 4 مهرماه نمایشگاه عکس «زینب‌های خط مقدم» در گالری مارلیک مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.

وی از نشست نویسندگان زن استان گیلان با «معصومه رامهرمزی» در گیلان خبر داد و بیان کرد: همزمان با روز سه‌شنبه، 2 مهرماه در دبیرستان شاهد دخترانه رشت جمعی از اصحاب قلم زن استان و دانش‌آموزان با این زن امدادگر و نویسنده برتر کشور در حوزه زنان دفاع مقدس نشست بررسی کتاب زنان جانباز را خواهند داشت.

رفیعی با اشاره به حضور سیده نسا هاشمیان، همسر سردار شهید محمد اصغری‌خواه و نویسنده برتر دفاع مقدس در رشت همزمان با 3 مهرماه، خاطرنشان کرد: گیلان 33 شهید زن، 51 زن جانباز و بیش از 340 زن رزمنده و امدادگر دارد. همچنین سه‌هزار و 161 مادر شهید، یک‌هزار و 438 همسر شهید و یک‌هزار و 407 دختر شهید در قید حیات هستند.

انتهای پیام

captcha