سازمان دانشجویان به مثابه یک نرم‌افزار فرهنگی است
کد خبر: 3843197
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

سازمان دانشجویان به مثابه یک نرم‌افزار فرهنگی است

گروه اجتماعی - مدیر سازمان دانشجویان گیلان این سازمان را زمینه‌ساز برانگیخته شدن علایق جوانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: سازمان دانشجویان به مثابه یک نرم‌افزار فرهنگی است که به فعالیت‌های دانشجویی قالب و محتوا می‌بخشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، پونه نیکوی، مدیر سازمان دانشجویان استان گیلان امروز، 27 شهریورماه در جمع خبرنگاران، سازمان دانشجویان را یکی از سازمان‌های وابسته به جهاددانشگاهی دانست و اظهار کرد: توسعه جهاددانشگاهی با محوریت ایجاد زمینه برای کشف، شکوفایی و اعتلای استعدادهای اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی و فرهنگی دانشجویان در دستور کار سازمان دانشجویان قرار دارد.

وی ماموریت اصلی دانشگاه را پرورش نسلی فرهیخته، توانمند، متخصص و متعهد به آرمان‌ها و ارزش‌ها دانست و افزود: دانشگاه تربیت‌کننده نسل پیشرو در جامعه بوده و لذا سازمان دانشجویان به دنبال توانمندسازی نسل جوان برای حل مسائل و مشکلات کشور است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به پیوند محتوایی سه عنصر جوان، دانشجو و جهاددانشگاهی، متذکر شد: در جهاددانشگاهی اصل بر مشارکت دانشجویان است که می‌تواند از آرمان‌ها و ارزش‌های کشور و نظام حراست کند.

مدیر سازمان دانشجویان گیلان با بیان اینکه امروزه نیازمند رونق کنشگری سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دانشجویان مبتنی بر علایق و توانمندی‌های آنان هستیم، تصریح کرد: سازمان دانشجویان متولی تربیت جوانانی خلاق و دغدغه‌مند است.

نیکوی با اشاره به تاکید سازمان دانشجویان بر تقويت فرهنگ و ارزش‌های ایرانی – اسلامی در جامعه به ویژه در نسل جوان و دانشگاهی، افزود: سازمان دانشجویان به دنبال جلب، جذب و سازماندهی حرکت‌های خودجوش دانشجویی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی، اجتماعی، هنری، ورزشی، زیست‌محیطی، دینی و حتی محرومیت‌زدایی است.

وی سازمان دانشجویان را زمینه‌ساز برانگیخته شدن علایق جوانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: سازمان دانشجویان به مثابه یک نرم‌افزار فرهنگی است که به فعالیت‌های دانشجویی قالب و محتوا می‌بخشد تا در برابر تهاجم نرم مقاوم باشد.

این مسئول فرهنگی پویایی دانشگاه را در گرو دانشجویان پویا و فعال در قالب تشکل‌ها و انجمن‌های علمی دانست و یادآور شد: بی‌تردید سازمان دانشجویان می‌تواند فضای دانشگاه را زنده، متفکر، بانشاط و کنشگر کند و لذا خواستار مشارکت بیش از پیش دانشجویان هستیم.

مدیر سازمان دانشجویان گیلان دانشجویان را نیازمند شور و هیجان دانشجویی دانست و اظهار کرد: غالب فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص جهاددانشگاهی در طول سالیان گذشته در حوزه دانشجویی انجام شده و لذا سازمان دانشجویان می‌تواند میدان عملی بروز خلاقیت‌ها باشد.

وی اضافه کرد: سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی از سال 77 به منظور ساماندهی مطلوب و توسعه مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی، صنفی و فوق برنامه کار خود را آغاز کرده و به دنبال تربیت سرمایه اجتماعی در تراز فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

نیکوی کانون‌های مفاخر گیلان زمین(تجلیل و تکریم از مفاخر)، مهربانان(حمایت از محرومان)، دیار پاک(حفاظت از محیط زیست)، جهش(سلامت روانی – اجتماعی دانشجویان) و اخلاق ورزشی هواداران را پنج کانون سازمان دانشجویان گیلان دانست و اظهار کرد: هدف اصلی این کانون‌ها جذب دانشجویان فعال است.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان گیلان از انتشار فراخوان جدید جذب دانشجویان همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه دانشجویان آموزشگاه ها و مراکز آموزشی دولتی و غیر انتفاعی برای ثبت‌نام در سامانه سازمان دانشجویان گیلان می‌توانند به آدرس «http://studentcity.ir» مراجعه کنند.

وی هدف اصلی این سازمان را تربیت و ارتقای سطح توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان گیلانی دانست و گفت: دانشجو بودن اولین مولفه عضویت در سازمان دانشجویان است و اعضا می‌توانند در کانون‌ها و کمیته‌های مختلف سازمان جذب شوند.

انتهای پیام

captcha