پخش مستند فاخر «مقتدا» با محوریت چهل سالگی انقلاب در گیلان
کد خبر: 3843182
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

پخش مستند فاخر «مقتدا» با محوریت چهل سالگی انقلاب در گیلان

گروه اجتماعی - معاون خبر صداوسیمای گیلان همچنین از تولید بیش از یکصد برنامه در قالب 30 عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس گیلان خبر داد و اضافه کرد: دو مستند فاخر «مقتدا» با محوریت چهل سالگی انقلاب و «قهر و مهر» با موضوع تبیین خدمات شجره طیبه بسیج در سیل بهار 98 پخش خواهد شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سید جلال‌الدین رضاپور، معاون خبر صداوسیمای گیلان امروز، 27 شهریورماه در نشست خبری کمیته‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان گیلان، ترویج فرهنگ دفاع مقدس را وظیفه اصلی رسانه ملی دانست و عنوان کرد:‌ فرصت دریافت محتوا در هفته دفاع مقدس مغتنم است و باید به یادگاران دوران جبهه و جنگ بپردازیم.

وی محتوامحوری را روح غالب برنامه‌های رادیو و تلویزیون در هفته دفاع مقدس دانست و ادامه داد:‌ یکی از مهمترین محورها بیان رخدادهای دفاع مقدس است، زیرا امروز نیاز داریم درباره دفاع مقدس بدانیم.

معاون صداوسیمای گیلان مردم را پشتیبان بزرگ دفاع مقدس دانست و گفت:‌ دفاع مقدس برای هر انسان آزاده‌ای قابل احترام است لذا باید این میراث را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم. البته دشمنان همچنان به دنبال ایجاد شبهه و تشکیک در ارزش‌های دفاع مقدس هستند لذا حقیقت ناب دفاع مقدس نیاز به دفاع از طریق بیان ناگفته‌ها و ناشنیده‌ها دارد.

رضاپور با تاکید بر لزوم تولید برنامه‌های استودیوگریز و رفتن به سمت مردم، اظهار کرد:‌ سعی کردیم به نقش بانوان در دفاع مقدس بیشتر بپردازیم. همچنین نمایشگاه دفاع مقدس واقع در میدان شهدای ذهاب رشت پوشش خبری مناسب داده می‌شود.

وی همچنین از تولید بیش از یکصد برنامه در قالب 30 عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس گیلان خبر داد و اضافه کرد: دو مستند فاخر «مقتدا» با محوریت چهل سالگی انقلاب و مقام معظم رهبری و «قهر و مهر» با موضوع تبیین خدمات شجره طیبه بسیج در سیل بهار امسال نیز از شبکه باران پخش خواهد شد.

فاطمه کریمی، معاون فرهنگی دانشگاه گیلان نیز، با اشاره به درس‌آموزی دفاع مقدس برای جامعه ایران و فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور، عنوان کرد: اگر تاریخ گذشته سرزمینمان را مرور کنیم به کارکردهای هشت‌سال دفاع مقدس و لزوم حراست از این کارکردها پی خواهیم برد.

وی دوره‌های گذشته بر تاریخ ایران را سراسر کشورگشایی در دوران اقتدار و از دست دادن خاک در دوران ضعف دانست و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس بنا بر کشورگشایی نداشتیم، اما اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشور کم شود. امروز نیز با پشتوانه فرهنگ متعالی دفاع مقدس اجازه نخواهیم داد نه تنها مرزهای جغرافیایی، بلکه مرزهای فکری و ارزشی نظام مورد تهدید قرار گیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان فرهنگ دفاع مقدس را مبنای فضای فکری رهایی‌بخش و انسان‌ساز انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد:‌ در ادامه راه انقلاب و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری «گام دوم» درصدد تمدن‌سازی اسلامی هستیم و باید از فرهنگ دفاع مقدس کمک بگیریم.

کریمی «فراموشی» را یکی از ویژگی‌های روان‌شناختی بشر دانست و متذکر شد:‌ فراموشی برای رخدادهای نامطلوب خوب است، اما رخدادهای مطلوب نیز دستخوش فراموشی قرار می‌گیرد و لذا با یادآوری دوران دفاع مقدس باید گسست بین نسلی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان مفتخر به تقدیم 15 شهید دانشجو و سه استاد شهید است، خاطرنشان کرد:‌ شهدای دانشجو گواهی بر پیوند فرهنگ ایثار و شهادت با علم و آگاهی هستند لذا یادمان‌های این 15 شهید را در محیط دانشگاه ایجاد کرده‌ایم تا نشان دهیم که شهدا هرگز از دانشگاه فارغ‌التحصیل نخواهند شد و ماندگار هستند.

این مقام مسئول دانشگاه گیلان را میزبان پنج شهید گمنام دانست و اضافه کرد:‌ برنامه‌های تبیینی هفته دفاع مقدس از نیمه مهرماه آغاز خواهد شد. برگزاری مسابقه کتابخوانی و اکران فیلم‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها خواهد بود. البته رسیدگی به محتوای دفاع مقدسی در دانشگاه گیلان  در طول سال استمرار دارد و مختص هفته دفاع مقدس نیست.

انتهای پیام

captcha