برگزاری دومین یادواره شهدای روحانی شرق گیلان
کد خبر: 3842922
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵

برگزاری دومین یادواره شهدای روحانی شرق گیلان

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان از برگزاری دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی شرق گیلان خبر داد و یادآور شد:‌ یادواره 50 شهید طلبه و روحانی شرق گیلان 30 شهریورماه در مسجد امام علی(ع) شهرستان رودسر برگزار می‌شود.

محمدرضا داوطلب،‌ معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، امنيت و آرامش حاكم در نظام جمهوری اسلامی را مرهون جانفشانی‌های شهدا و ايثارگران دانست و اظهار کرد: امروز یادواره‌های شهدا در جامعه یکی از موهبت‌های الهی است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا فرصتی مناسب جهت ترویج فرهنگ ناب ایثار و جهاد و شهادت در جامعه است، افزود: هر چقدر جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود، بی‌تردید کشور و نظام در مقابل تهدیدات دشمنان بیمه خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان ایجاد و تقویت روحیه ایثار و شهادت را موجب پویایی و حیات جامعه دانست و عنوان کرد: باید نقش شهدا و ایثارگران اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس برای مردم به ویژه جوانان به درستی تبیین شود.

داوطلب با بیان اینکه استان گیلان 152 شهید روحانی و طلبه دارد، خاطرنشان کرد: روحانیون با احساس تکلیف نسبت به اسلام و انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و سلاح به دست گرفتند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی از برگزاری دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی شرق گیلان خبر داد و یادآور شد:‌ یادواره 50 شهید طلبه و روحانی شرق گیلان با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت ساعت 16 روز شنبه، 30 شهریورماه در مسجد امام علی(ع) شهرستان رودسر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha